Vinter å kyla

Man är aldrig riktigt förberedd på kylan även om man vet den kommer varje år någång nu. Den har hållit i sig ett tag nu och det är så himla vackert ute.
Gårdagens "blodmåne" var ju fantastisk. Lyckades inte fånga den på bild, men det var det många andra som gjorde. Däremot blev jag bländad av månen på vägen hem från Umeå på måndag em. Det är nog första gången det har hänt!
 
Söndagkväll blev det "halv åtta middag" hos Berit , där jag även stannade över natten. 
Temat tog en stund att räkna ut, men det var "Exotiskt". Gott å mysigt som vanligt å en massa att prata om.
 
Eftersom vi är tre som inte dricker alkohol för närvarande så blev det alkoholfritt för alla denna gång. Det var väldigt trevligt att alla kunde dricka allt som bjöds. 
På morgonen när jag skulle iväg till jobbet var det -30 grader., det hittills kallaste för mig i vinter iallafall...men så vaknad jag ju åxå upp i ett känt kallhål.
Nu är det några dagar kvar till helgen och det blir långsamt ljusare ute och det är så himla härligt!
Berits exotiska fördrinkar
Som vanligt massor av god mat
Månen som bländade mig på måndageftermiddag..då var den inte röd längre , men med väldigt starkt sken. 

Kommentera här: