Det spelar ingen roll hur långsamt du går, så länge du inte stannar

Det går lite långsamt just nu...
Jag vet att denna period på året brukar vara den jobbigaste för mig så jag försöker ta en dag i taget. Jag är trött och slut, sover mycket ( som tur är) och har ont i kroppen. 
 
Känner mig lite låg och det går som trögt på alla plan. Enda gången jag känner mig på topp är när jag tar på mig headsetet och ställer mig framför gruppen på badhuset och leder. Då kommer all energi och ork jag behöver för att orka mig genom passet och det är ju tur...för strax innan och efter är jag som en trasa.
Vilma är mycket i Ostvik hos William och det kanske åxå gör att jag känner mig lite segare. Det är ofta tomt i hennes rum och det är ju lite tråkigt tycker jag. Men det är ju en separation som jag måste igenom . Det var urjobbigt när Ida flyttade och nu blir det väl ändå mer definitivt när Vilma börjar lämna boet, men det är ju helt naturligt såklart.
 
Jag pysslar på hemma med allt som finns att göra och "puffar kuddar" ganska mycket. Netflix är ett bra sällskap och så "HayDay" såklart. Det är ett litet nonsens spel på mobilen. FB har jag ju inte på telefonen längre så där är jag inte så mycket å kikar. Jag upplever ju åxå att när det går lite trögt för mig orkar jag inte med att bry mig om vad andra har för sig och det kanske är helt naturligt.
 
Våren börjar komma nu å med det kommer ljuset och det är så skönt att det är ljust när man far å åker hem på dagarna.
Tempen växlar från -20 till +5 så man vet som inte riktigt från dag till dag vad man ska ta på sig när man ska ut, men solen lyser för det mesta och det är som härligt!
 
Nu är det iallafall fredag och för min del är denna helg helt tom. Det känns skönt för alla helger framöver har jag fyllt med aktiviteter. Nästa helg är det Vasaloppsspinning på badhuset där jag tillsammans med mina badhuskollegor ska cykla oss igenom Vasaloppet. Helgen efter har vi bjudit hem goda vänner på "Mello middag" och sen är det två helger fyllda med andra aktiviteter, så det finns verkligen saker att längta till, precis som jag vill ha det.
Kören börjar ju åxå i Mars och det ser jag fram emot, senare är det ju Petters konfirmation och Vilma och Dennis student att fundera på och sen är det semesterfunderingar...
Men , som sagt. Jag ska försöka ta mig igenom en dag i taget nu och fokusera på att h
ålla den våta filten borta och mig själv i form.
 
Ha en bra helg alla
Trött Sunkmamma denna fredag.....Jag upplever ju att jag börjar se ganska sliten ut men så får det vara just nu. jag har inte riktigt ork att bry mig om det yttre. Måste folkusera på insidan just nu.
 
 
 
 

Kommentera här: