Snart ledigt

Nu är det bara en dag kvar!
Eller egenligen är det två innan jul, Jag jobbar den 23  åxå , men det är så himmelens lugnt på jobbet nu att det är i princip inget att göra. 
 
Till skillnad från andra kontorsjobb så har jag inga papper att sortera varken i datorn eller på skrivbordet. Jag är duktig på att rensa närhelst det finns tillfälle och nu har jag rensat det mesta så det är verkligen inget kvar att göra förrutom att hålla koll på verksamheten och den är ju mindre än vanligt nu eftersom många kunder har stängt alla mellandagar. Så det finns inget att transportera nånstans egentligen. Men det kommer att bli en rivstart efter nyår gissar jag så man ska väl bara passa på å njuta nu då. Mailboxen började sina redan i måndags till lunch och idag har jag nätan inte fått ett enda mail. 
 
Onsdag var jag i Umeå å jobbade. Jag passade på att äta lunch med Ida och sen for jag hem till mamma å pappa efter jobbet å åt middag och planerade julen. Sen var det avslutnig med den fina Rödå gruppen på kvällen och efter det körde jag hem , duchade och kröp isäng. 
Idag har jag jobbat hemifrån och började morgonen med att lämna in bilen på verkstan, så det blev en rask morgonpromenad hem. 
Det är ett par grader kallt, klart och ett lämpligt lager med snö ute nu. För min del får det gärna vara såhär resten av vintern men jag vet att skoterfolket INTE håller med. Men jag är ju ingen skotermänniska så jag är nöjd som det är nu.
Hade faktiskt funderat på att ta upp skidåkningen i vinter om ryggen vill hålla, så ett par nya skidor ska inhandlas och då kanske det behövs lite mer snö för att få till spåren, men annars får snön hellre falla i fjällen . 
Var sin fin julblomma fick vi 3 ledare av gympagruppen igår.
Jag är ju som regel bara på besök där 2 -3 ggr / termin så det är alltid lika kul att man får uppskattning! Jag sköter min del av ledaruppdaget med att planera terminen, boka upp lokaler, kolla inbetalningar och köra igång, samt avsluta terminerna. Resten av jobbet tar Malin och Maria hand om med stort engagemang och en vilja att skapa nåt bra för byn och föreningen. Dom är verkligen guld värda. Rödå är en liten by men det finns ändå  2 gympagrupper med ca 20 olika personer i varje, så intresse finns verkligen!
 

Kommentera här: