Mellandagar

God fortsättning alla måste jag väl börja med att skriva!
 
De flesta är väl mitt i denna period fylld av ätande och umgänge med familj å vänner. Mellandagarna är ju som en avslutning på julens fröjder och planering för Nyår som är i antågande. Då ska det ju åxå ätas, men andra saker. 
 
Julen förflöt i princip som vanligt. Uppestittarkväll med Bingolotto , utan vinster, Julafton på Rödåliden med dopp i gryta, sedvanlig ute fotografering, Kalle Anka, middag, gran plåtning, tomtar, Karl Bertil, mer ätande och en film som avslutade kvällen. 
Juldagen blev en "mellandag" och på Annandagen en andra julafton hemma hos Jimmys mamma å pappa. 
Idag jobbar jag , en dag mitt i bara, sen är det ju helg igen. Men det kändes helt okej att rulla iväg till jobbet på morgonen. Jag var då ganska ensam på vägen.
 
Ska inte smaska in så många bilder på julen, för de är då ganska samma lika som alla andra år, tom vädret var lika fint som de senaste åren. Sol och snö å ett par grader kallt. Men det är faktiskt skönt med en dag där man vet exakt vadman ska göra.  Det är bara hur vi gör det som skiljer sig åt från år till år. 
 
Men nån liten bild kanske..
 
Mamma å pappas hus, lika fint som alltid
mamma å pappa 
Årets tomtepar
Årets ute fotografering
och sist men inte minst, årets foto framför granen...
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: