Julstämning i Göteborg

Ja, det blir nog delvis ett ganska lika inlägg som i fjol denna dag.
Då hade vi åxå varit i Göteborg över helgen och gjort ungefär samma saker.
Jimmy hade då, liksom nu varit på resa innan och vi möttes på Landvetter, exakt på samma ställe dessutom.

Men jag backar lite först.
Vilma följde ju med mig hem på onsdag och vi bakade pepparkakor och gjorde knäck samt packade in katten i bilen å åkte tillbaks till Skellefteå. Vi hann inte ens lämna byn så hade katten bajsat i buren, så vi satt å höll för näsan hela resan ackompanjerat av hennes ylande.

Men när vi kom fram till lägenheten så var allt okej och katten anpassade sig snabbt till nya miljön och vad jag förstår har det gått bra i helgen hos Vilma.
På torsdag så var det julfest med jobbet så jag och Janne åkte till Umeå efter lunch. Vi hade ett  kort personal möte innan vi åkte ner på Skotermuseet och åt middag. Vi var en liten grupp på 10 så det blev väldigt trevligt, mysigt och mycket skratt. Vi fick se alla gamla skotrar som står där å höra lite om samlingen.
Senare på kvällen var det bara att köra de 13 milen hem igen. Snöstorm blandat med regn och blåst och mörker. Inte de optimala körvädret, dessutom alla kameror ( Janne räknade till 17 st) och bara 80 sträcka mest hela vägen.Men hem kom vi och jag stöp isäng hos Vilma.
På Fredag var det bara att packa sig mot flyget å iväg.

Vi hann med Liseberg på fredagkväll med brorsan och hans familj, Haga julmarknad på lördag och sen var vi ut å åt jag och Jimmy på lördag kväll.
Vi hamnade senare på Folkteatern i Göteborg tillsammans med kultur eliten , det var som spännande och på det hela en mycket trevlig kväll.
Söndag blev en resdag som började redan vid halv 10 på morgonen och slutade hemma vid 5 tiden. Ganska nöjda kröp vi isäng och jag somnade före 10.

Nu är det bara denna vecka kvar innan lite julledigt. Skall till Rödå på onsdag och vara med på avslutningen av gympan där, men annars är det inget speciellt planerat. Känns bra de me.

Jag å en av de gamla skotrarna . Årsmodell 1968 både på skotern å på tanten. Notera leopardmönstret på sitsen. Världsklass.
Liseberg. Det är här man hittar julstämningen trots plusgrader och lite regn...Men pyntat å fint och HUR mycket konstsnö som helst på träden.
Årets "Liseberg julbild" med 2 mustasch killar
Vi åkte en massa karuseller och berg å dalbanor. Här är i Lisebershjulet med Nils och Emma.
Best Western Tidbloms hotell i Olskrohken där vi bodde. Charmigt hotell med en mysig lite restaurang / bar.
Haga Julmasrknad. Ingen snö, men julstämning ändå. En massa trevliga fik och affärer.
STORA bullar överallt
Middag på "Smaka" på Vasaplatsen i Göteborg. Trevlig restaurang med god mat. Hade letat efter en ren fiskreastaurang och såna finns i massor, men däremot var det fullbokat överallt. Men denna blev bra och vi fisk båda två.
På väg hem efter en natt i vimlet. Nöjda, mätta och trötta efter en bra dag/kväll.