Tant på Hoj

Jag inser ju nu när jag börjar bli ”gammal” att tid och pengar kan spenderas mestadels på mig själv framöver.

Jag tycker att vi har det mesta vi behöver i grejer även om det alltid finns någonting att shoppa såklart, även saker att sprätta pengar på hemma i huset. Men jag odlar mitt nya liv så sakteliga.

Att ta MC kortet var en av de bästa saker jag gjort och det har väl inte gått någon förbi att jag älskar min svarta hingst och kör den så fort det finns tillfälle. Har fått bra många fler mil på min än Jimmy på sin i sommar.

Men nåt vi funderar på mer och mer är att skaffa en ban hoj för att kunna köra lite racing sådär för husbehov. Inte att tävla, utan bara på skoj. Jimmy har ju en kollega som kör mycket och vi har folk i bekantskapskretsen som gör någon sväng per sommar till banor i Norden för att köra några dagar.

 Jag är sååå sugen på att prova det. Att få köra fort under kontrollerade former och att lära sig mer teknik i kurvor osv. Vi pratade om att åka iväg till Mo I Rana i somras å köra, men det blev inte av. Men tanken får följa med oss till nästa sommar. Än går det inte att köra i här i Skellefteå, men det pratas om att det kan bli möjligt framöver, då kommer jag garanterat att prova om inte före.

Men det krävs ju lite investeringar om man skall göra detta ”på riktigt”. En bra ban hoj, lite andra kläder och skydd och sen en släpvagn att dra grejerna på. Sen att hitta en hoj som passar oss båda kan ju bli en utmaning. Men vi får se.  Vi vattnar på denna tanke under vintern så får vi se hur långt vi kommit med det nästa sommar.

Bilar är inte min grej riktigt, även om jag vet att Jimmy gärna skulle äga en jänkare. Kör gör jag ju gärna, men måste jag välja så blir det MC alla dagar. Bilar att köra finns massor av bland vänner och en chaufför behövs ju alltid när det är nåt på G.

Jag funderar vidare på detta….

 Kan ni se mig på en sånhär bana å en sån hoj? De kan jag :-)

 

Kommentera här: