Alkoholfritt

Jag brukar ju ta januari alkoholfri bara för att jag tycker det är så skönt att rensa lite. Men jag har aldrig fått med mig Jimmy på den iden, vilket alltid gör det mycket svårare för mig.
Men nu kom han själv med idén att vi skulle låta bli all "onödig" alkoholkomsumtion fram till vi åker till Cypern i slutet av månaden. Jag tyckte ju såklart det var ett ypperligt förslag, och eftersom Jimmy är väldigt tjurig när det gäller såna saker, så vet jag att det kommer bli så. 
På fredag ska vi till Rödå på "Surkräfta" så då får iallafall han ta ett undantag om han vill, får se hur jag själv gör.
Men denna helg blev en riktigt bra helg. 
Vi jobbade på ute på gården, sov bra och vaknade tidigt. Riktigt skönt!
 
Ett av mina favoriter bland de alkholfri bubblet ä Chappel Hill, som man kan köp på Coop eller Ica eller varsomhelst,  men jag har inte smakat rosé varianten tidigare . Så i Fredags gjorde jag å Vilma en liten smaktest ...
 
En av mina favoriter. Tyvärr tycker jag inte att Rosé varianten va nån större hit. Lite sötare bara, annars ingen större skillnad. Kommer nog hålla mig till den vita varianten. 

Kommentera här: