Åar vet att det inte är någon brådska. Tids nog kommer vi fram – Nalle Puh

Sådärja då va Påsken över. De gick fort . Men nu är det lite kortveckor framöver, så det känns lite luftigare. Dessutom brukar det bli mer å göra på jobbet denna tid, så dagarna går undan.

Det blev en stilla och lugn påsk för  våran del. Fredag blev det bara en massa hemmapyssel.  Solen sken så vi var ute mycket. En liten sväng med hojarna blev det åxå. På lördag fick vi ännu mer hojfeeling och drog till Umeå och vidare till Rödå. Det var helt underbart MC väder . Lagom varmt och nästan vindstilla. Vi njöt verkligen av turen.

Känns som en frihet att kunna bestämma själv över våra dagar och aktiviteter. Ungarna är så stora nu å alltid på annat håll ändå, så det är bara att göra det vi själva har lust med. En ny känsla. Det var 20 år sen man hade den friheten .

Ronny och Anna var målet sen. Dom är mitt i en flytt till Umeå, så det var sista besöket hos dom där dom bor nu. Därmed blir det ännu ett par i gänget som lämnar ”världens bästa by”.

Känns lite vemodigt.  Vi var närmaste grannar när jag bodde i Rödå, så det är som en epok som avslutas nu när dom åxå flyttar.  Än så länge bor Berit och Urban och Janne och Britta kvar och jag tror inte nån av dem flyttar nånstans i första taget .

Vi grillade och tog ett kvällsdopp i deras pool innan vi kastade in handduken för kvällen.

Dagen efter var inte alls lika bra MC väder så det blev en ganska kall och bitvis blöt resa hem.  På måndag firade vi Petter och Jimmys bror Erik som fyllt år. Vi hade lite fika hemmavid å de va trevligt. Sen blev det faktiskt en sväng runt Sundet. Vi gick 1 km, å sprang 1 osv. Det är ganska precis 7 km runt, så det blev ju faktiskt 3 kilometer löpning vilket känns helt okej. Ska prova på en annan variant i veckan. Sundet är trist å tråkigt att gå runt, men om man växklar mellan gå å löp så blir det lite roligare.

Denna vecka är det INGA träningspass inbokade. Jag hade faktiskt bokat in ett lunch pass en dag, men jag ångrade mig. Nu skall jag inte ha nån inbokad träningstid alls på ett tag. Bara träna med det jag känner för när jag känner för det. Å inte inomhus heller så mycket. Något gympass kanske för att hålla igång styrkan, men inte annat.

Känns helt okej det med. Man ser insidan av träningslokaler hela vintern, så nu ska cykeln å benen få jobba istället ett par månader.

Jamen bara å fortsätta på den påbörjade stukade veckan. Tre dagar kvar….

Blev inga bilder i helgen som är nåt att lägga upp, så jag bjuder på en gammal goding istället från 2011 ( 8 år sen!!!!) Då var Påsken också sen och vi åkte slalom i bikini i Anja backen i Tärnaby.Första å enda gången jag gjort det!

Tärnaby 2011 utanför våran lägenhet vi hade då.
Vilma ( 11 år) , Ida ( 13 år) och så jag då.... ( 43 år) 

 

Kommentera här: