Poesi och visor är inte saker man hittar, utan saker som hittar en, och det enda man kan göra är att gå där de kan få tag på en - Nalle Puh

Jag vet att jag kan vara en sentimental person ibland. och jag har tidigare berättat om min spellista som heter "PAIN" på Spotify, där all musik från mina jobbiga år ligger..
Numera lyssnar jag aldrig på den, men jag har inte heller tagit bort den , för jag vet inte om jag kan behöva den igen.
Musik kan ge mig styrka och även göra mig ledsen. Jag gissar att jag inte är den enda som blir berörd av bra texter eller låtar som talar till ens känslor.
 
När jag mår skit lyssnar jag gärna på passande  musik för att riktigt grotta ner mig i min egen misär, på nåt vis får det mig tillslut att må bättre.
 När jag är på topp så lyssnar jag såklart på annan typ av musik.
 
I början skickade jag och Jimmy mycket låtar till varandra, men nu gör vi inte det längre och det är lite synd, för texter ihop med musik kan på ett helt fantastiskt sätt presentera de känslor man har. Men å andra sidan är jag bra mycket mer romantisk, sentimental, känslosam eller vad man vill kalla det, än Jimmy, så det är kanske inte så konstigt.
 
 
Att läsa ut vad jag känner just nu med denna låt kanske inte är så lätt, å jag vet nog nästan inte själv heller. Men den grep tag i mig direkt på alla sätt möjligt. En fantastisk mix av bra låt, underbar röst och fin text.
Enjoy
 
https://youtu.be/URA023bK5bI

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag fastnade också 😍😘
/JW

Kommentera här: