Om man kan vinna en stor lycka genom att offra en liten lycka, så är man klok om man lämnar den lilla och riktar sin blick mot den stora. - Buddha

Känns som jag ligger lite efter i bloggandet och det är nog för att mina dagar på slutet har varit fyllda med allt möjligt, så jag har helt enkelt inte haft tid… Å när jag haft det har jag totalt fastnat i en Netflix serie ”13 Reasons Why”.

Som tur är så är det bara två säsonger ute än,  men det är ändå 13 avsnitt / säsong att mata igenom…

I övrigt så rusade helgen på som förväntat. Jag hann i princip allt jag hade på min mentala lista förutom att plocka bär. Lyckades inte heller stänga växthuset helt, men jag ska fortsätta med det i veckan.

Nu börjar det vara ner mot minus på nätterna så det r hög tid att plocka in allt. Jag svämmar över av chili å vi har hängt upp dem överallt i köket.

Vi bjöd Anna och Simon på middag i lördags som tack för att dom ställde upp å tog hand om katt och växthus när vi va på Kreta. Grekiskt såklart. Vi gick all in med allt så det var kul! Grekisk sallad, moussaka och Ouzu såklart. Ett vidrigt grekiskt vitt vin till.

På Söndagskväll var jag till Rödå på ”Halv åtta middag” hos Anna. Temat var 30 tall och som vanligt trevligt, spännande och mysigt. Jag sov hos Berit och jobbade i Umeå på måndan.

Jimmy fortsätter sitt resande. Var tänkt ca 50 dagar / år, men sen han började i slutet av maj så har han redan varit borta mer än han varit hemma å denna och nästa vecka är han också borta.  Känns lite drygt om det ska fortsätta såhär hela vintern, men det är bara å  vänta å se. Det är ju kul att det går bra för företaget, men jag tycker det är lite trist att vara ensam hela tiden.

Träningen har dragit igång på allvar och jag har 2 pass / vecka på badhuset. Känns bra .

Till helgen ska vi ta ut å lufta husvagnen en sista gång innan vintern så vi fortsätter att fylla helgerna med trevligheter.

Jag fotade inte en enda bild på våran Grekiska middag tyvärr, va så upptagen med annat att jag inte hann med det riktigt :-(

 

 Söndag hos Anna: Fr v Britta, Jag, Berit och Anna Jennie är fotograf
Middag med meny från 30 talet. Väldigt intressant 
Söndagssteken var ju fantastisk! 

Kommentera här: