Julstäming

Kändes som det var en evighet till advent i år. Verkar som många delar den åsikten, för nu är det julpyntat i många hem trots att det är en hel vecka kvar...
Jag har åxå bytt gardiner och satt upp lite advents grejer. Mest för att det är så mörkt å tråkigt och det blir som lite trevligare med alla ljus...
 
Men tomte racet får vänta till nästa helg. Jag är inte så himla förtjust i tomtar heller, så det blir nog inte så många såna i år...
 
Nu är det söndag och jag ligger i sången som vanligt med mitt Netflix. Helgen blev en bra helg , vilket de flesta helger är, förmodligen för att vi anstränger oss lite för att göra dom trevliga. Vi har blivit rätt bra på att ta tillvara alla lediga stunder och försöker umgås med vänner men också hinna spendera tid tillsammans bara vi.
I fredags var vi till Katarina och Thomas på en "spontan" fest. Hon hade samlat ihop en härlig skara människor och vi lekte lekar, snackade och sjöng och hade allmänt mysigt.
 
På lördagkväll var vi ut på stan med Jimmys syskon och respektive. Det är första gången vi träffas sådär bara vi , utan barn. och det va som skönt att få lite "vuxen häng" med dom. Vi träffas ju inte så ofta heller. Nu hade Jonas fyllt 40 , så vi hade en anledning att komma oss ut å äta och det blev en jättetrevlig kväll.
 
Det har varit helt makalöst härlig is på sjön i helgen och många har varit ut å åkt skridskor. Tyvärr är jag lite feg och rädd för isen, men Jimmy var ute å åkte och visst ser det härligt ut, .men... Jag väntar nog gärna med att va på isen tills det varit kallare ett tag. 
 
Denna vecka blir som spännande. Torsdag och fredag ska vi till Norge och hälsa på en av våra största norska kunder. Det ser jag fram emot mycket ....
 
Men några dagar på kontoret först.
 
Hos Katarina och Thomas på fredag. Skulle bli en "Tjejbild" men det verkar ha smugit sig in en liten man där åxå...
Fr vä: Jag, Thomas, Carola, Anna
Fr hö Katarina, Ida och Pamela ( snodde bilden från Pamelas instagram)
 
På "Grannens pub" i går. Fr vä. Maja. Jonas och Lina 
Fr hö: Erik och Jimmy
 

Kommentera här: