Livet är skört

 
Oj, vilken vecka....
 
Det är så konstigt när livet tar så olika vändningar....
 
Vi planerar 40 /  50 års party här i Burtäsk och samtidigt kämpar en av mina vänner Svanstein mot cancer och hjärnblödning...
 
Hon har varit duktig på att sända live på Instagram och jag har följt henne varje kväll.
I tisdags sände hon i vanlig ordning live på kvällen och berättade hur livet ter sig och hur hon mår...
På onsdag fick jag veta att hennes kropp inte orkat längre...
49 år gammal somnade hon in bara några timmar efter hon sänt sin senaste Instagram live .....
 
Vi umgicks ganska mycket de åren jag bodde i Svanstein och hon har alltid varit det "tokiga" och lite "crazy" tjejen där... vi hade himla kul tillsammans då...
När jag å Lasse gifte oss 1997 var hon å  en drös andra tjejer  från byn givetvis på brölloppet...
 
Har inte träffat henne live sen jag flýttade däifrån men vi höll kontakten på sociala medier..
Nu är hon altså bara borta och lämnar efter sig en man , två döttrar och ett barnbarn på inte ens ett år....
Fuck cancer säger jag bara å det är så himla tomt på kvällarna utan hennes live sändningar.....
 
Samtidigt som detta häder så pågår mitt eget liv i Burträsk med jobb, partyplanering och annat... så suspekt.!
 
Jag ser enormt fram emot morgondagens fest och vi har varit på lokalen hela kvällen och fixar å donat.
 
I veckan klippte jag åxå av mig håret, så jag är numera med "50 års frilla" men det känns bra. Håret blev ju ganska slitet av mitt projekt att gå från mörk till min ordinarie hårfärg, så det var lika bra att klippa av det å börja om...
 
Ja det var min vecka..... Glädje och sorg i den mix som man kan kalla livet...
 
Ta hand om er alla därute 
Och til dig Ann-Sofi vill jag bara säga....Vi ses framöver.
Vi har haft många fantastiska stunder under åren och jag saknar dig även om vi inte setts på de senaste åren....
 
Livet går vidare och sorg blandas med glädje hela tiden. Men till alla er andra vill jag bara säga ...
 
Lev livet!! Man vet aldrig avd som väntar bakom nästa krök, och tur är väl det,
Imorgon har jag samlat mina och Jimmys bästa vänner och jag hoppas vi får en helt fantastisk kväll.... man vet aldrig om det bi nån 50/60 års fest...det får livet utvisa .
Puss på er
 
 
Borta är det långa mörka.... in med det mellanblonda "råttfärgade" 
 
 
 
 
Vi har hyrt en helt fantastisk ljud / ljus utrustning så Jimmy var lyrisk ...nu får han vara DJ på riktigt
 
 
Såklart vill jag inte vara en "spoiler " för dom som ska på festern, så mer bilder kommer efter imorgon 
 

Kommentera här: