Snart helg igen

 
Som jag sagt tidigare.... kvällarna är sega men veckorna går fort...
Nu är det strax helg igen och jag drar åter till Umeå.
 
Jimmy har farit till Malå för att åka skoter i helgen och eftersom grabbarna skulle vara hos mamma i helgen så tänkte jag  att det skulle passa bra att jag åxå åker iväg å så låser vi huset så det inte blir en massa spring här...
 
Nu blev det inte riktigt som vi hade kommit överens om jag å Jimmy, å Dennis är hemma i huset själv i helgen.,,,
 
Jag är ju inte riktigt bekväm med att nån av barnen är hemma i huset själv på helgerna,  å hittills har det aldrig hänt, men jag hade inte så mycket att säga till om denna gång, så det blir väl som det blir.
Att ha tonåringar i huset är ju som ett kinderägg, man vet aldrig hur det ska se ut  när man öppnar dörren...
 
Jag ska försöka att slappna av ändå och ha en trevlig helg, känns som jag behöver det.
Jag fick iallafall ta bilen å det känns ju bra.
 
Imorgon skall jag ut å äta med Inger och på Lördag blir det en mamma - döttrar- dag med IKSU spa å lite annat mys. Vi får se vad det blir. Men jag ser verkligen fram emot denna helg så det bara värker i kroppen...eller så beror det på min höga träningsdos denna vecka...
 
Jag vet att jag är irriterande med min träning för de som inte håller på, men det är en av mina ventiler och så oerhört viktigt för mig , särskilt nu när det åter igen går lite tungt för Sunkmamman...
Kan bero på våren eller allt som händer runt mig här hemma, eller så är jag inte starkare än att jag kan hålla ihop i perioder å måste ge mig utrymme för svackor å besök av " den våta filten" ibland....
Det kanske är så livet ska vara, ialla fall för mig?
 
Måndag blev det iallafall step pass på Badhuset, tisdag STRIDE på 360 på lunchen, onsdag vilade jag helt.
Idag blev det ett Multiträning på Lunchen, ( jag måste ju passa på då mitt årskort på 360 går ut nästa vecka, å då byter jag mest troligt träningsställe) 
Sen mitt extra insatta step pass ikväll, så jag är just nu ganska mör i kroppen , men det är som skönt då fokus är på kroppen istället för det som pågår i skallen, även om det kanske är nån form av "flykt", jag vet inte.....
Men det är kul att mina pass drar fulla hus,  det peppar mig å ger mig energi. Så jag tror att det är nånting bra iallafall. 
 
Jimmy säger hela tiden att jag ska spara på energin, men till vad? Frustration och irritation måste få ett utlopp nånstans, och för mig är träningen medicinen å har alltid varit, Man är ju alla olika. Fö honom är det soffan, TV och telefon...för mig är det träning och att "puffa kuddar". Soffan är definitivt inte min grej. 
 
Nu ska jag packa å grejsa på å kanske få sova ordentligt ikväll för att orka med den helg jag ser så himla fram emot...
 
Ha en bra helg alla, jag vet inte vilka ni alla är, men jag ser att det är ganska många läsare varje vecka. Det gör inget om ni ger er tii känna med kommentarer eller "gilla" markeringar. Det är bara kul...
 
Hur som , så hoppas jag ni får en super mega bra helg. Det ska jag göra det bästa jag kan för å få själv nämligen. 
 
Puss på er 
 
 
 
Ska spndera mycket av min helg med dessa två skönheter. Dom två är det som får mig att stiga upp på morgonen å orka harva på..... jag är så himla glad över den relation vi har ....
 
 
 

Kommentera här: