Tinnitus Augusti

 
Det var ett tag sen jag skrev om det och sist skulle jag prova hörapparater, vilket jag åxå gjort i sommar..
 
Se inlägget å bilder på dem här
http://sunkmamma.blogg.se/category/tinnitus.html
 
Nu har jag testat och tinnitus funktionen som dom är inställda med fukar fint. Det finns en "Tinnitus störning" inställd på dem som gör att mitt eget brus störs ut på nåt vis.
Det svåra med dem har väl varit att hitta en bra volym osv. Man hör ju lixom ALLT tydligare, det gäller prassel , klirr i glas, tangent tryckningar, håret som prasslar och glasögonbågarna som skaver mot apparaterna....
 
Men nu har jag hittat en inställning som funkar och det är ju så fiffigt att det finns en app där man kan styra allt med dem . 
 
Jag var på återbesök till min Audionom Lena i Måndags,  och bestämde mig för att behålla dem. Har haft dom hela veckan nu på jobbet och det känns riktigt bra. 
 
Har inte än provat att ha dem på en fest eller ute på restaurang än, men det kommer det med ....
 
Jag har ju lärt mig hur man "tänker bort" bruset, men det funkar bara när jag är i stillhet och det är tyst runt mig och då jag kan koncentrera mig....Men jag vet att jag kan.
 
Jag har fortfarande ljudbok när jag ska sova och jag blir lätt trött i skallen av myckt ljud, men det funkar.
 
 
 
 
Förinställda program och även program där jag själv kan pilla å greja
 
 
Här i appen kan man tex ställa in hur tinnitus bruset ska vara
 
 
 
 
 

Kommentera här: