Tillbaks

 
 
 

Ja hörni…. Ser att det nästan är en månad sen jag skrev sist och det har aldrig hänt på de över 5 år jag skrivit,  men mina texter handlar om mig och hur mitt liv är, och den senaste tiden har fokus varit på Vilma för hon har haft en väldigt tuff period, utan att berätta för mycket.

 

 

När hon är redo att berätta sin version av  livet så kommer hon att göra det på sin egen blogg, så jag lämnar detaljer för henne själv att skriva när , och om hon känner för det.

Men när man är mamma så påverkas man ju till 2000 % av vad som händer barnen och det är oundvikligt att inte beröra det här åxå, därför valde jag att ta en liten paus till allt lugnat sig lite.

 

Vilma är en tuff och väldigt klok tjej med fantastiska förutsättningar och styrkor som hon inte kanske alltid ser själv. Men vissa dagar,  mer än andra , så kommer det fram-

Hon har senaste veckan visat prov på mod, styrka, framtidsvision och ett ”jävlar anamma” som jag inte sett hos henne tidigare och det är kul at se hos en så pass ung tjej med så lite erfarenhet av livet, hur klok hon ändå är.

Ibland när hon pratar låter det som hon levt ett helt liv med de erfarenheter och tankar som det innebär.

 

Jag är stolt över dig Vilma. Kämpa på med den plan du har så kommer allt att sakta å försiktigt gå framåt.

 

Jag har jobba en del hemifrån på slutet och det är ju en ny erfarenhet för mig.  Nu har det varit en nödvändighet senaste tiden och jag är glad att det finns den möjligheten där jag är nu.

 

Jag har fortfarande ont i ryggen och kommer väl vara beroende av smärtstillande innan denna ”ryggresa” är över.

Massagestolen, spikmattan och bubbelbadet vi har hjälper såklart till, samt de övningar jag fått av sjukgymnasten. Men jag tränar på som vanligt eftersom det varken blir bättre eller sämre av det och det är kul på mina pass just nu. Massor av glada och entusiastiska deltagare som ger mig mycket energi tillbaks.

 

Körkvällarna med Marie och Joyvoice på Torsdagarna är åxå en energikick och sen vips är det helg igen-

Det rullar på för Sunkmamman några steg fram , ett litet bak, å sen fram igen just nu….

 

Ha en trevlig helg på er alla 

 

 
Vi ska försöka äta en lunch i veckan ihop jag å Vilma....

Kommentera här: