Att släppa taget om dig själv är det enklaste sättet att komma närmare andra - Michael A. Singer

 
Fredag kväll och jag sitter i soffan helt själv med ett STORT glas Loka.
 
Jimmy är på fest i stan, Dennis och hans kompisar for också iväg till stan. Petter är på disco på UG och
Vilma och hennes kompisar håller på att göra sig i orning för att fara på fest i Bodbysund.
 
För ett år sen hade jag fått panik av att vara ensam hemma en Fredag, men inte ikväll. Jag känner mig vädigt avslappnad och tillfreds.
 
Det som hänt senaste veckorna har gett mig ett nytt perpektiv på livet och vad som är vikgt och hur känslor kan ställa till det.
 
Jag har under många år varit så fokuserad på hur jag sjäv mår och hur det påverkar mig och mitt liv.
När man nu får se det hela från en annan vinkel och står på sidan och ser nån annan må dåligt så blir allt en helt annan sak.
JAG vet ju vad JAG känmer och hur jag tänker göra för att handtera min ångest och allt som därtill hör. Men jag vet inte hur Vilma skall reagera, vad hon ska göra och hur hon mår och jag har helt fått stätta mina ega känslor åt sidan och fokusera på henne. Det har varit hemska veckor, men den gamlaklyschan "inget ont som inte har nåt gott med sig" stämmer nog iallafall....
 
Nu ska jag köra brudarna på fest å sen skall jag fara en sväng till Katta och Thomas som ringde ikväll och bjöd över mig.....
 
Ha en härlig Fredagkväll alla
 
 
Mysigast med mörkret  och hösten då man får tända lite ljus och lyktor..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: