Fredakväll i ett tomt hus

 
Min plan var att gå å se Context i kyrkan ikväll.....
Men eftersom jag legat pall i sängen torsdag och fredag så får det bli en annan gång. Nästan alla mina vänner här i byn är på plats i kyrkan och den är visst mer än full, men ibland blir det inte som man tänkt sig.
 
Jag får ligga i soffan å se Idol istället.... inte dumt det heller. 
 
Vilma och hennes kompis Teresia kom just hem så det är inte helt tyst i huset.
Grabbarna är i Lueå och ser på basket och bor på hotell...äntligen att dom gör nåntig tillsammans..... 
 
Mycket snurrar i skallen för mig och man funderar på mycket över framtiden , framför allt när det gäller jobbet. Men det får jag återkomma till..
 
Det är mycket som händer med mina vänner åxå just nu. Några av dem mår inte så bra just nu och det är himla tråkigt... Vad som dock är fint i allt tråkigt är att två av dem vänt sig till  mig för att prata. 
 
Nånstans känns det som de jag gått igenom kan ge lite styrka för andra att komma igenom jobbiga saker.
 
Det jag känner är att vad som än är orsaken att man mår skit så finns svaret i hur man ska förhålla sig tll det hos en själv.
Man väljer hur man ska hantera allt. Man väljer hur man ska förhålla sig och man väljer hur man ska agera....
 
Det som händer, det händer, men hur man hanterar det är upp till var å en...så mycket har jag lärt mig
 
Nu är det dags att gå å sova för Sunkmamman 
 
 
 
Middag för en... Rester från veckan. Rotmos oh torskfilé
 
 
 
åsså Idol på det....
 
 
 
 
 

Kommentera här: