Tinnitus 27 Mars

 
Det var enklare än jag trodde att slappna av utan att gå igenom hela kroppen först.
Det knns som jag kan slappna av lite mer på egen hand nu och det behöver inte bli en prosess med lugn och ro, källaren, sitta i fåtäljen och ljudlöst runt omkring.
Nu SKA jag folkusera på andra ljud och även suset i örnen då jag ska öva på Fokusering när jag slappnar av. ....
 
 
 
Jag skall försöka styra min uppmärksamhet på ljud runt omkring mig. Det är ljud jag inte alltid tänkt på kanske
 
 
Idag på jobbet varvade jag upmärksamheten mellan fläkten i rummet och ljudet i mina öron. Det var som en intressant kombination att inte störa sig på andra ljud utan att uppmärksamma dem.
Nu på kvällen varvade jag mellan ljudet av elden i kaminen och tumlaren som surrar
 
Jag antar att man kommer bli bättre och bätttre på dethär, men det är ganska skönt att "lämna" allt annat som låter och bara fokusera på två saker. 
 
Fortfarande vill jag ju inte bli störd, så jag vill inte att nån ska komma å prata med mig, men det är ju lätt att hitta 5 minuter i ensamhet än 15.
 
Jag fortsätter öva under veckan. 
Det är verkigen en helt annan sak och mycket skönare nu än första veckan....

Kommentera här: