Midsommar helgen 2017

 
Det blev en trevlig och lugn Mdommar helg.
 
På Torsdagkväll var det mest en massa tjorvande för att få hem Ida och Oliver som satt fast i tågkaoset utanför Stockholm.
Jag fixade en flygsesa hem till dom och SJ ordnade en hotellnatt så dom skulle komma sig hem innan Midsommar. 
På Fredag landade dom i Umeå klockan 4 så dom hann på den fest dom hade tänkt sig på i Rödå. 
 
På Midsomarafton jobbade Vilma så vi andra pysslade och lagde lite mat. Anna, Ronny och Isak kom hit på eftermiddan.
Vi åt och tog en promenad och tog det bara lugnt. Mycket mysigt och det var såpass varmt att vi kunde sitta ute.på altanen.
Dom for hem på kvällen sen.
 
På Lördag nötte jag några tillmar på manöverbanan i stan. Tog med koner från IP och körde tills det satt. 
Jag har kört så mycket nu att jag fåt inflammation i ena handen så jag har delvis sämre motorik i höger hand.
Så jag hppas jag klarar av uppkörningen så jag kan lämna detta atbete med banorna och bara köra för nöjes skull. Det hänger över mig som en liten ångest i två veckor till drygt...
 
Idag kom Ida och Oliver , Ida skall ju jobba på Martinsons i sommar så hon "flyttade hit" nu.. 
 
Deras katt, som vi haft en vecka, blev då verkligen nöjd att dom kom.
 
Kattungarna växer och enligt Jimmys önskan är nu även den gula , som vil andra gärna behåller, ute till försäljning. Ronny och Anna skall ta ena honan och mamma och pappa skall få den andra så det är bara "våran" gula hanne kvar...
 
Vi får se hur det går.
 
 
Jimmy och Pepsi på Midsommarafton
 
 
Ronny och Anna, världens bästa grannar...
 
 
 
Fin kväll
 
 
Syskonkärlek. Ronny och Anna skall ta den svarta, sen får vi se vad som händer med den gula....
 
 
Mamma och pappas kisse
 
 
 
 
Börjar vara trångt kring spenarna
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: