Onsdag

 

Mycket som snurrar nu, men det är bara roliga saker till skillnad för vad som  snurrat i min skalle tidigare år. Den här tiden. Ifjol mådde jag riktigt SKIT denna period minns jag...

 

Det som snurrar nu är planeringen av nya köket som vi skall fixa i sommar, så nu har vi bokat upp oss på lite köksplanerings tider hos några leverantörer och det känns spännande.

Vi är faktiskt ganska överens om vad vi vill ha, men det är väl en hel del kvar innan vi har alla bitar på plats.

 

Förra veckan besökte vi också en Jurist för att ta reda på hur man skall få ihop allt när man ”bara är sambo”. Jimmy äger ju i princip allt så nu skall vi göra lite förändringar och det känns också bra.

 

Det satte även igång alla funderingar på Pensionssparande och återbetalningsskydd och allt sånt. Det kanske är ett ålderstecken att man börjar tänka på vem som skall ärva en när man dör… Men det är iaf viktigt att få det gjort så det inte blir problem OM det skulle hända nu.

Eller så är det för att jag håller på ta MC kort och har i bakhuvet att det inte är helt riskfritt att köra hoj , jag vet inte. Men nu är allt som i rullning och det känns som vi börjar vara en familj på allvar efter en sisådär 2,5 år…

 

På tisdag blev jag också avtackad av mina kollegor.

Vi åt Lunch på Westmans. Anna och Annica kom och även Hans (huvudskyddsombudet) var med. Mycket trevligt. Presenter fick jag åxå, både från mina kollegor men även från företaget. Det hade jag inte väntat mig riktigt men det kändes bra. Jag känner verkligen att jag är helt kar här och det finns liksom inga tveksamheter inom mig på att jag tagit rätt beslut – än.

Nu väntar helgens kick off som en fin avslutning på 10 års arbete på Martinsons sen börjar jag skriva på ett nytt kapitel i min livs bok. Än så länge är det bara ett vitt ark, men jag gissar det finns en hel del att säga om detta efter nästa vecka. Spännande ska det bli i alla fall…

 

 

 
Fina blommor och ett presentkort,  laddat med en rejäl slant,  som gäller på många av Skellefteås affärer och restauranger från mina kollegor.
En Orrefors ljusstake från Martinsons
 
Känns fint ....

 

 

Kommentera här: