Tjejkväll och familjehelg

 
I Fredags blev en riktig tjejkväll med mina döttrar.
 
Kinamat, cruising på stan ( jag satt i baksätet) , Cappuchino på Espresso House och efter det bio.
"Bridget Jones baby". Tror nog att jag tyckte den var bäst av oss tre.
 
Sen var klockan meste midatt så vi kte hem. Vilma drog ut på byn och jag och Ida satt i källaren och pratade. Mysigt. Det känns skönt att få umgås med brudarna så. Jimmy var på party med sina kollegor.
 
På Lördag blev det inte så mycket på dagen. Lite hemmapyssel, sen for vi till mamma och pappa. Vi åt middag och sen tog vi en tur i svampskogen och hittade MASSOR av gula kantareller!
 
Efter vi rensat var det drygt 3.5 kilo.... och på Söndag hittade vi ännu mer, så det blev väl kanske totalt 5 kilo i helgen. Inte illa ....
 
 
Söndag blev en arbetsdag. Jimmy gick med röjsåg och vi andra ladade ved.
Kommer att kännas i kroppen imorgon. Men det var en skön helg. Massor av umgänge med familjen och att få vara på Rödåliden är ju alltid stärkande för kropp och själ. 
 
Nu laddar vi som vanligt för en arbetsvecka, min sista på sågat. Sen ska jag med skräckblandad förtjusning kasta mig över Limträ. Måste passa på att njuta av lugn och ro nu i veckan.....Det är jag sjlv som beslutat att jag skall ta över limträ när Anna går på mamma ledigt, så jag får nog skylla mig själv....
 
Jag hoppas åxå att Vilma får nåt besked i morgon vart hon skall ta vägen resten av sin gymnasietid...Hon vet fortfarande igenting..
 
 
 
Stereon på för fullt och mamma i baksätet. Tur det är tonade rutor :-)
 
 
Vi hade alldeles för lite att bära svampen i första svängen, så mamma fick offra sin jacka... Hade aldrig kunnat tro att det skulle finnas så mycket 
 
 
Pappa framför vedhögen före och efter vi jobbat med den. Nu är det inte s mycket kvar....
 
 
Hönsen springer fortfarande ute fritt på gården. 

Kommentera här: