Full fart mot Midsommar

 
Ida har jobbat sin första kvällvecka och hon verkar trivas riktigt bra på jobbet och det går åxå bra för henne vilket känns kul såklart. 
Jag är glad att Jimmy gav henne chansen och trodde på henne.
 
Idag har hon varit på kurs hela dagen och jobbat några timmar efter det. Så hon kom hem nyss. Trött men glad. Imorgon är hon ledig och eftersom jag skall till Umeå på lassa så kan hon åka med mig vilket passar aldeles utmärkt. 
 
Vilma har åxå jobbat i veckan och även om hon inte får göra så himla mycket så är hon ändå nöjd med jobbet. Så det känns bra. Hon är på "Gårdarna",  ett äldreboende här i Burträsk som "grötflicka" som det kallas. Hon får pyssla om gamlingarna lite. 
 
Jag kan inte låta bli att tänka på hur det kändes för två år sen när vi nyss flyttat hit. Ida sommarjobbade då på samma ställe som Vilma är nu, men hon var trött och sjuk då och orkade knappt med livet. Jag var förvirrad och nyinflyttad och Vilma ville bara hem till Rödå igen ..Tänk vad mycket som hänt på dessa två år. Allt har liksom ramlat på plats och det känns riktigt bra nu, men det har tagit tid...
 
Just nu är det fotboll på TV och Jimmy och Kisse ( som änu inte har fått nåt officiellt namn) ligger och tittar på det.
 
Sverige måste vinna för att gå vidare och till och med jag tycker det är intressant och kollar med ett öga på matchen.
 
Umeå imorgon som sagt. Var ju och kollade hörseln i början av året eftersom min tinnitus inte blir bättre och då kom det fram att jag har ganska orddentligt nedsatt hörsel på båda öronen. Det må väl vara att jag hör dåligt, men det som besvärar mig mest är ändå min tinnitus... Vi får se vad det ger imorgon.
 
Sen blir det Midommarledigt. Tre veckor kvar att jobba efter det och sen semester. Det går bra nu...
 
 
Kisse brukar ju försöka jaga bollen , men idag har hon varit ute för första gången en bra stund, så hon är nog lite trött och struntar i matchen....
 
 
 
 

Kommentera här: