Jul jul, strålande Jul!....

 
Dan före dan före dopparedan... Jag har varit ledig i två dagar och är även ledig imorgon. Det känns skönt, inga speciella planer heller.
 
 
Lite julstädning och sånt pysslande. Har målat nån möbel, tränat och idag följde jag Vilma till läkare. Hon, liksom Ida och jag har fått diagnosen IBS. En lite diffus diagnos, men inte så lite jobbig att ha, se nedan länk om ni inte redan vet vad det är....
 
https://sv.wikipedia.org/wiki/Irritabel_tarm
 
 
Jag har hittat ett sätt att leva som funkar,  genom att undvika vissa saker,  och med lite tillskott och medicin vid behov så funkar det riktigt bra.
Jag vet varför jag får ont när jag får det eftersom det oftast är nånting jag ätit ( som jag vet att jag inte borde ha ätit ) .
 
Nu blir det för Vilma också att vara uppmärksam på vad hon äter och vad som händer med magen...
 
Vi har ju skämtat en hel del på jobbet i alla år att "vi fått IBS sjukan" eftersom vårat datasystem som bara jävlades i början är levererat av IBS... men nu har då jag fått det på riktigt...mindre kul.
 
 
Åja, nu är det jul och jag tänkte inte bara leva på riskakor och linfrön, utan äta ordentligt av julmaten, även om jag kommer vara försiktig med vissa saker såklart. 
 
Imorron är det uppesittarkväll och Ida och Oliver kommer hit. Ska bli kul!
Dom var ju här sist i början av November, samma helg som vi började bygga om, så dom har ju inte sett hur det blev .
 
På Julafton åker vi som vanligt hem till Rödåliden och firar Jul med mamma, pappa och Lasse. Den enda traditionen vi har på hela året. Jimmy blir här med sin familj.
 
Så om jag inte hinner skriva mer innan dess så får jag önska alla er en riktigt GOD JUL så återkommer jag i mellandagarna..
 
Puss på er alla och ha en bra jul och slöt om er och era familjer. 
 
Här kommer lite bilder från förra julen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: