Lycka är när du känner dig tillfreds med dig själv utan att känna behov av någon annans samtycke

 
Då var det Söndag igen... Denna helg hade vi inget planerat alls....
 
Vi blev bjudna på Sursträmming hos Jimmys föräldar på Fredagkväll men tyvär blev Janne ( Jimmys pappa) sjuk och blev inlagt på lassa på Fredag eftermiddag, men Kerstin ville vi skulle komma ändå så det gjrde vi.
Gott var det. Vilma hann hem från Umeå åxå och åt med oss ( dock inte Surtsrömming),  Petter var åxå med men Dennis hade match så han kunde äta med oss tyvärr..
 
Sen skulle vi köra Dennis till en kompis i Åbyn och där blev vi åxå kvar hos Nicklas och Carola.
Bastu och sen såg vi OS finalen i Fotboll. T o m jag såg även om jag tycker det är skittråkigt att se fotboll.  Ett Silver blev det ju, så det var ju trevligt!
 
På Lördag tog vi hojen och åkte till Skellefteå . Vi var förbi Jmmys syster Lina och hennes Jonas och lilla Jill. För en månad sen fick dom sitt andra barn  ( Melker).  Lina fyllde  år på Lördag så vi passade på att åka förbi och gratta och gosa med bäbisen 
 
Sen gjorde jag nånting som jag inte trodde jag skulle våga: Jag körde våran MC !
Den är stor och tung och ett riktigt as till hoj, men den var faktiskt riktigt lättkörd. Så vi tog en repa med mig som chaufför. Jag har ännu inte fått mitt tillständ, men så fort jag får det blir det mera åkning. En Övningskörningsväst är införskaffad så nu är jag på G...
 
På kvällen hamnade vi hos Johan och Sandra och där var det trevligt. Vi skrålade och sjöng och gosade med deras små kattunngar som är en vecka gamla ungefär..
 
Idag blev det en massa småpyssel och vi avslutade med en film nu på kvällen.
 
En helg helt utan planer blev ändå full med aktiviteter. Mycket trevligt.
 
Imorgon börjar alla utom Ida skolan. Dennis och Vilma skall på nya skolor och Petter börjar 6an så det är nytt för alla, skall bli spännande .
 
Dags att koja nu så man orkar morgondagen och det betyder  ligga sked en stund.....Bästa stunden på hela dagen 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: