Tålamod är en av de svåraste disciplinerna, men det är de tålmodiga som får uppleva slutsegern - Buddha

 
Oj vad det är jobbigt att hänga med i alla svängar om vad man skall och inte skall göra. Vi matas ständigt med saker via sociala medier, tidningar och TV och Bloggar , som min egen. Det är allt möjligt man skall undvika, ta ställning till, känna till eller ha sett och följt med i.
 
Man skall vara stolt över sin "mammamage" som den ser ut , men man skall åxå träna för att få platt mage på två veckor och komma i sommarkläderna. Man skall träna korta pass för att hinna med det och allt annat man skall hinna. Man skall vara alert så man inte missar nånting på FB Instagram eller andra ställen. 
 
Det är arbetsamt att hinna med om man skall vara överallt. Ibland blir jag så trött på allt och orkar inte riktigt hänga med i svängarna. Jag försöker leva efter mina egna principer och JA, jag äter kött och NEJ jag är inte stolt över min "mammamage". Det vågar man knappt säga idag, jag kommer aldrig att gilla den, men jag accepterar den och alla mina bristningar och celluliter. Jag har ju inget val om jag inte skall lägga mig under kniven och det hade jag inte tänkt. 
 
När jag växte upp var mamma och pappa ganska duktiga på att hänga med i svängarna. Det var mycket kring kost och träning. När jag jobbade på hälsohemmet fick jag ytterligare lära mig att ha fokus på träning och kost så det har jag nästan fått i modersmjölken som man säger. 
 
Idag fösöker jag hålla en ganska normal kost och inte överkonsumera nånting. Jag tränar för att jag mår bra av det och för att min kropp behöver det lika mycket som den behöver mat och vila. Men det är MIN kropp det. DIN behöver säkert andra saker. Alla är vi ju olika tack och lov. Men vi strävar väl efter samma sak alla, att må bra. Men vi alla har olika vägar dit och olika saker som får oss att må bra. 
 
Idag blev det storstädning av huset . Det behövdes verkligen. Det blir mycket dragande med saker in och ut när Jimmy håller på i badrummet men nu är det verkligen nästan klart. Det skall upp lampor och tak, sen skall inredningen in och sen är det "finliret" kvar  som jag vet kan ta lång tid. Lister, kranar, kopplingar osv....Men till midsommar kanske.... Jag längtar....
 
Så dagens Iform :
 
30 minuters sömnbrist per dag kan leda till 17% större risk för övervikt.
 
Det visar ny forskning.
Bland de 522 deltagarna i undersökningen
visade det sig att de som led av konstant sömnbrist
var hela 72% mer benägna att lida av övervikt än de som fick tillräckligt med sömn. 
 
Ja ni förstår väl att dessa Iform inlägg är lite av det jag menar ovan. Skall man hålla reda på alla råd, tips och följa dom så då har man det man gör....
 
Trevlig kväll på er alla. En sak jag ialla fall verkligen VET  hjälper mot allt,  är att ligga sked!
 
Mer skedning mina vänner. Det är vad jag skall ägna resten av kvällen till iallafall. Och imorgon, ja då är det ÄNTLIGEN helg igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: