Goda vänner, goda böcker och ett sovande samvete; det är ett idealiskt liv - Mark Twain

 
Jag läste mycket böcker tidigare. Periodvis var jag en riktig bokmal, men efter 2011 tror jag inte jag läst många böcker, ett par stycken bara.
Pappa och mamma gav mig ofta böcker i Julklapp och födelsedagspresenter förut och det var alltid uppskattat. Nu ser jag sämre vilket såklart är en anledning, men jag kan inte koncentrera mig på en bok heller tyvärr.
 
När ljudböckerna kom in i mitt liv lyssnade jag på många såna på mina resor till och från jobbet och jag kunde fara ut på lunchen och åka bil bara för att lyssna om det var en spännande bok. 
 
Sen kom Storytel och att lyssna från telefonen var ju som enkelt. Jag har periodvis försökt lyssna men kan inte riktigt koncentretara mig på det heller. 
 
En av mina kollegor lyssnar medan hon arbetar men det går som dåligt för mig. Jag har provat, men jag  blir störd hela tiden och sen tappar jag bort mig. 
 
Biografer går lite  bättre. Jag har lyssnat på några såna nu på slutet, då gör det mindre att man tappar bort sig, och jag kan ibland lyssna medans jag arbetar beroende på vad jag håller på med. 
 
En bok jag fastnade för och verkligen vill rekommendera er att läsa är denna denna :
 
                        
 
 
Fantastisk sann berättelse om fd missbrukaren och hemlöse James som hittar denna katt, Bob,  som förändrar hans liv totalt. Det finns även en uppföljare till denna som åxå är bra. 
 
Underbar feelgood berättelse.  
 
Nu håller vi mest på att försöka få våran katt att göra lite konster. "Sitt" kan hon göra men "high five" går som sämre....Men skam den som ger sig...
 
 
 
 
 

Kommentera här: