Gör vad du tror är rätt, inte vad andra tror är rätt. Det är trots allt du som går igenom det - Okänd

 
Oj, jag vet inte vart denhär veckan tog vägen riktigt. Har inte skrivit en rad sen i måndags.
 
Nu är det iallafall söndag och den här dagen blev en lång dag. Har inte gjort mycket mer än en promenad på sjön, ett spinningpass, lite VM på TVn och så har jag bakat och lagat lite mat för i morgon ...oj, det blev nog en del ändå ser jag.... Men det var en skön dag och en hel del slappande i soffan.
 
Veckan var helt okej. Foten håller ihop och blir inte sämre, men inte bättre heller och det spelar som ingen roll vad jag gör,  det är bara stiljte. Så nu trycker jag på och tränar som vanligt, men lindar, isar och sköter om den lite extra. Jag har lärt mig leva med smärtan tror jag och det är ju kanske inte bra men det funkar.
 
Vi har fått en ny kollega (igen) som skall fungera som en arbetsledare tror vi. Jag hade honom som lärare på Logstilutbildningen och han har åxå bott i Rödåsel, så för mig är han ingen  främling. Får han bara hållas så tror jag han kan hjälpa oss massor. Det känns bra iallafall. Anna har kommit tillbaks på 50% och vi hoppas alla att det skall funka bra för henne. 
 
Helgen blev riktigt trevlig. Det var tänkt vi skulle på Afterwork ett gäng på fredag, men det slutade med en middag henmma hos oss med ett annat par, Carola och Nicklas.
Dom träffades på Juldan på Världshuset och båda är kollegor till oss  på Martinsons.
Det blev en trevilg kväll med god mat av kocken Jimmy. Klockan var nog närmare 2 när vi kom oss isäng.
 
Lördag var vi en sväng på Vintermarknaden här i Burtäsk och sen såg vi Mello här och var en sväng på Världshuset. Där var det dött så det blev en kort sväng,  Men det var en trevlig kväll och hela helgen har vi varit väldigt sociala och det är riktigt trevligt att det "lossnat" ordentligt för oss som par. 
 
Helgens väder har får mig att längta ordentligt till fjällen och jag hoppas vi får komma oss dit under våren. Jag vet bara inte vem vi skall "anfalla" för att komma oss dit. Så är det nån som har ett boende och är sugen på besök är det bara att höra av sig...
 
Det snurrar en massa i skallen nu och jag fortsätter fundera hur jag skall formulera mig här. Det är väldigt mycket känslor i omlopp men än får dom mig inte att må dåligt men det finns ju saker jag funderar på som gör mig lite ledsen. Det mesta rör mina barn och det är väl saker jag bara måste bearbeta och vända till nåt bra. Endel går inte att göra nånting åt just nu och det är kanske det som är det svåraste för mig . Att "gilla läget" och acceptera att det är som det är. 
 
Relationer är svårt och det är fortfarande en del att göra på den fronten. Jag och Jimmy har det himla bra tillsammans och det är en trygghet för mig och jag vet jag att jag gjort rätt val och kommer älska honom livet ut,  så där är det bara att fortsätta elda och ligga sked.
Jag är fortfarande så glad att vi hittat varandra och lycklig över att få älska honom och att få bli älskad tillbaks...
 
Det var lite Sunk-funderingar från soffan. Nu väntar en ny vecka som kommer att avslutas med en party helg i Lycksele tillsammans med en del Rödå folk, bland annat Ronny och Anna . Det ser jag verkligen fram emot. 
Barnen har en vecka kvar av skolan innan sportlovet  sen får dom en liten paus från skolan. 
 
 
 
 
Sunkmamman med lockar i håret och allt
 
 
Victoria, Katarina, Anna, Carola, Jag och Annica  på väg till Världshuset
 
Nedan bild är exakt två år gamal. En skön dag här i Burträsk på skoter....
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: