Helg

Just nu är det Söndag förmiddag  och jag sitter i uterummet med en kopp kaffe och datorn.
 
Det är härliga Söndagmorgnar när man både tagit en morronpromenad, ätit en bra frukst och har en dag utan egentliga planer framför sig.
 
Det är fint ute, men kallare än tidigare och det känns att hösten är på väg. Men det gör inte mig nånting alls. Jag gillar hösten. 
 
I fredags var vi på Matfesten i Skellefteå. För er som inte bor här i området kan jag beraätta att det är en trevlig tillställning där man under ett par dagar kan gå omkring och provsmaka eller äta gott i dom olika stånden kring parken i Skellefteå. Som en marknad men med mat.
 
Jag har aldrig varit dit tidigare och man kanske inte heller kan säga att jag hann med så mycket av det i år heller, men jag kan tänka mig att det är trevligt att vandra runt och provmaka och få lite tips och ideer om man är matintresserad. 
 
Vi åkte in på fredagkväll och träffades ett gäng hos Robert före vi for ner på stan. Vi åt grillbuffé och satt och snackade i ett av tälten.
 
Sen blev det mer drag när vi fyttade oss till tältet där Krutov spelade . Krutov är ett lokat coverband som är riktigt bra och alltid drar folk har jag märkt.
Vi hoppade, dansade och sjöng tills det var dax att dra hemöver strax efter 12. 
 
Hemma satt Ida, Vilma, Dennis oh Fanny och spelade kort i uterummet med massor av tända ljus och det såg så mysigt ut när vi passerade med bilen. 
 
Lördag blev inte så mycket gjort. Lite hemmapyssel och sen övningskörde Ida till Botsmark där Marcus hämtade henne. 
Dom skulle på fest i Värdens bästa bypå kvällen  och fira en av hennes kompisar som fyllde 18.
 
Hon ringde från festen på kvällen och var så lycklig.
Dom gamla kompisarna hon umgicks med när hon bodde i Rödå har hon kommit ifrån lite på senare år, men nu var dom samlade och jag kunde höra på henne att hon upplevde samma känsla som jag brukar göra när jag är med mitt gäng, eller när Vilma med sitt i samma by.
Det är nåt speciellt med Rödå och människorna där. Jag var så glad föe hennes skull för hon mådde så himla bra när hon ringde, trots att hon var lite onykter.
 
Dom skulle sova hos Peter i Idas gamla rum och det ändes åxå bra.
Jag kollade med honom under kvällen och han skickade ett sms på natten att allt var OK. Skönt.
 
Vi satt ute hela kvällen och spelade kort med Dennis och Vilma , åt godis och snackade. Mysigt.
 
En bra helg som innehållit allt man kan tänka sig. Trevliga männisor, god mat, party och barnen. 
 
Nu laddar jag för en vecka där alla mina gympagrupper drar igång. Måndag och onsdag här i Burträsk och Torsdag i Rödå.
 På fredag är det Lennarts begraving i Vindeln och det känns som det kan bli en tung dag...
 
Lite bilder från Fredagkväll
 
 
Snodde bilden från Ingelas Instagram. Ö. frv Camilla och Ingela. N.frv. Carola, Katta, Jag och Anna. Skönt gäng tjejer
 
 
Så grabbarna då. 
Fr v: Jimmy och Simon (Annas kille) Fr h Tomas (Kattas man ) , Nicklas (Carolas kille). Längst fram Robert (Ingelas kille) 
Saknas på bilden gör Camillas kille Anders. 
 
 
Vi stod längst fram och rockade på när Krutov spelade
 
 
Fullt ös!
 
Det roliga med detta gäng är att alla (utom Katta och Tomas ) är ganska nya par så alla har gått igenom ungefär samma saker som vi på senaste åren. Skilsmässor och nya ralationer. Vi har mycket gemensamt.  
 
 

Kommentera här: