Augusti mörkret

 
Jag undrar om det är mörkret som gör mig så vansinnigt trött, för sol har vi ju haft nu ialla fall bra länge och jag har passat på att njuta av den. På luncher, fikaraster och efter jobbet. jag går isång i bra tid och har kommit i fas med sömnen efter all ledighet. Men jag är trött ändå. 
 
Idag var det mulet och regn men ganska varmt ändå och nu är det snart kolsvart ute. Lite mysigt det med då man får börja tända lamopr och ljus. 
 
Jag satt och kollade i min blogg bakåt  tiden ikväll och för exakt tre år sen så hade jag tagt beslutet att flytta från Peter och Världens bästa by. 
 
Jag saknar fortfarande byn och alla människor men jag känner ändå att jag har en bra relation till alla där nu och vi har jobbat ihop ett fint gäng som träffas lite då och då. Jag skulle aldrig klara ig utan er, det vet ni väl?
 
Nåt nytt gäng i Burträsk har jag inte hittat , eller jag har väl inte sökt så mycket heller. Vi har lite spridda folk vi umgås med, några mer än andra och i morgon skall vi på Matfesten med ett gäng,  mestadels folk från jobbet. Det skall bli trevligt.
 
Jobbet ja...Det känns lite som allt har lugnat ner sig nu och lunken är återställd efter semestern. Lite strul har vi såklart fortfarande , men hanterar man transporter så får man nog räkna med det.  Många är inblandade och kedjan har många svagnheter mellan varven. men vi jobbar ständigt med förbättringar.
 
Jimmy har det han gör på sin nya post och det är svårt att få tiden att räcka till så det blir sällan vi kommer oss hem i normal tid. Men vi slutar ju så tidigt (15.30) att det inte är hela världen om man bli kvar en halvtimme eller så. 
 
Imorgon kommer alla barnen hem, även Ida. Vi smiter ju iväg på Matfesten så dom skall få klara sig sjäva i morgon kväll. Jag hopps det går bra och att alla sköter sig snyggt (även vi)
Jag skall köra så jag kan fara hem tidigare om det skulle behövas.
 
Ja då är det bara att gå isäng och hoppas att regnet drar förbi under morgondagen så kvällen kan bli fin. 
 
Det var allt från Sunkmamman ikväll. 
Jag vill ju inte gärna kolla i backspegeln, men just ikväll så får ni en gammal bild på mig från 2012, då det var som värst.....
 
 
 
på Shock i Göteborg i Juli 2012. Den här dagen var jag riktigt låg, även om det inte syns på bilden.....
 
 
 

Kommentera här: