Lägg dig till med naturens tempo. Hennes hemlighet är tålamod.

 
När jag var 5 år gammal, sa min mamma att lycka var nyckeln till livet. När jag gick i skolan, frågade lärarna vad jag ville bli när jag blev stor. Jag skrev ”Lycklig”. De sa att jag inte förstod uppgiften, och jag sa att de inte förstod livet. ~ John Lennon
 
Jag letar vidare efter det inre lugnet och lyckan och och just nu känns det ganska bra.
I Söndags var jag hem till Rödåliden. Vi träffades i Jourkören och jag blev så himla glad av att få sjunga igen. Jag förstod där och då hur mycket sången egentligen kan tillföra är man inte är på topp. Vilma var med och det var himla kul. Hon är duktig på att sjunga och efter repet stannade vi kvar och sov över.
 
05.40 satte jag mig i bilen på månag morgon, märkligt pigg. Jag stämplade in halv 7 som vanligt och jag kom samtigt som Jimmy men han kom från andra hållet. Precis som förr...
 
Måndag kväll hade jag nog tänkt ta det lugnt och inte göra så mycket. Jag gick ner på badhuset för att simma några varv, bubbla och basta, men jag hamnade på ett vattengympa pass åxå och det var himla skoj. Bra träning.
 
På jobbet är det åter som vanligt dvs ingen ordning. Våran chef har börjat jobba efter sin TIA och Anna är åxå tillbaks. Men det är svajigt och osäkert allting och jag försöker att inte påverkas så mycket men det är svårt. 
 
Enligt min chef så skall vi åka tll Norge nästa vecka som planerat och jag ser fram emot det.
Vilma är på konfirmationsläger i veckan och sen kommer hon att vara i Umeå/ Röså/ Vindeln området resten av lovet. Jag träffar kanske henne på torsdag när jag skall åka hem och köra ett step pass. Det var ett tag sen och jag längtar. Ida är hos MArcus i veckan och det känns åxå bra.
 
Som vanligt längtar jag efter helgen och det skall blli skönt att inte ha så mycket planerat!
 
 
Jag tappar ju ett kilo hår varje dag. Nu har jag köpt ett schampoo som skall hjäpa samt en annan hårkur. Idag när jag duschade tappade jag tre strån mot den vanliga näve jag brukar få i handen... Jag har svårt att tro att det verkligen kan bli resultat efter bara några tvättar.. Jag skall avvakta lite innan jag jublar högt. Men det var skönt att slippa plicka hår i duschen....

Kommentera här: