Du kan inte förhindra vågorna, men du kan lära dig att surfa.

Lördag kväll och vi har landat i soffan efter en trevlig Kick off med jobbet i Lycksele.
 
Det är ett ganska intensivt dygn och inte många sekunder över för att ta det lugnt, men det är ju inte meningen heller. 
 
Det snöade på fredag och det var jättefint ute på morgonen. Tyvärr övergick det till regn senare och det blev ett vanligt tråkigt höst/ vinter väder, men snöblandat regn och grå dis, kallt och blåsigt.
 
Jag åkte baksäte till Lycksele och det var som skönt. Jag har inte kört så mycket bil på slutet och jag satt  och funerade över det på vägen dit.
 
I 15 år har jag alltid suttit vid ratten, självvalt och självklart. Jag har varit chaufför vart vi än ska och det har jag trivts med, vare sig det är krogem , till jobbet eller nån annan stans.  Jag har inte velat sitta i bakstet för då har jag inte koll på läget  och risken att bli åksjuk stor.
 
Sen jag flyttat hit har jag helt tappat den tanken. Jag VILL inte gärna köra mer, jag har lärt mig att uppskatta den sköna avslappnande känsan av att sitta i basätet och åka. Man kan passa på att vila, fundera och bara vara . Under en bilresa kan man ju inte så gärna göra annat än att bara sitta och åka med. Det är skönt och jag klarade både dit och hemresan från att bli åksjuk. Klart jag fick använda mina knep för att lyckas, men jag hade bestämt mig för att utmana mig på hemvägen och sitta i baksätet tillsammans med två andra. Trångt och varmt och ingen syn på vägen. 
 
Jag kämpade med mig själv om jag skulle "släppa in" åksjukan eller ej, men jag lyckades hålla den på avstånd och jag är mer än 100 % övertyga om att det där sitter skallen för min del.
 
Vi åkte den berömda Botsmarksvägen och där har jag faktiskt åstadkommit att bli åksjuk på riktigt när jag själv kör bil,  men denna gång gick det bara fint.
En seger för mig själv,
Nu siktar jag på att klara av resan till Åmot i Norge nästa vecka om den blir av (beroende på hur min chef mår, som skall med)
 
Där är det 4 flygresor, 2 tågresor och 2 bilresor under loppet av 2 dygn som jag   skall klara. Det blir en utmaning och jag har redan börja förbereda mig mentalt. 
 
Imorgon bär det av till Rödå med Vilma. Vi skall sjunga med Jourkören och sen skall Vilma på Konfa läger några dagar på lovet. 
 
Medans vi var till Lycksele tog tjejerna och Marcus hand om huset och dom var kvar när vi kom hem. Dom stannade och åt och det var så himla mysigt att ha dom här.
Grabbarna kom åxå hem och vi var alla till middag. Det händer inte så himla ofta men både jag och Jimmy njuter av dom stunderna. 
 
Här är lite bilder och kommentarer av 2014 års Kick off
 
 
Årers gruppaktivitet var ett Zumba pass. Det var så himla skönt att känna sig hemma för en gångs skull. Detta är ju precis det jag håller på med. Kanse inte just Zumba, men stegen och rörelserna och musiken var precis det jag är van. Jag har tränat för den här tjejen tidigare, tror hon heter Linda, och hon är riktigt bra! Himla kul var det åxå att alla gav järnet! Inga hämningar och det var härlig stämning!
 
 
Fixad Sunkmamma på väg på fest
 
 
Från vänster Lars, ANders, Andreas och Jimmy, bredvid mig ser man en skymt av Olov. Trevliga herrar hade jag till bords.
 
 
Sextätten underhåll. Litre trist var att det vara samma koncept som i fjol. Samma låtar många och samma skämt. Det nya var en super duktig kille från USA som sjöng mycket Elvis låtar.
 
 
 
 
Våra egna entertainers gjorde succe. Mattias och Jocke. Jocke gick all in och kastade kläderna ....
 
 
 
På min andra sida hade jag Margona närmast och Ingela.
 
 
 

Kommentera här: