Politik

Detta är ett ämne som aldrig intresserat mig nåntning. Tyvärr.
 
Varge gång det är val har jag ont i magen och försäker sätta mig in i vad alla partier vill och inte vill.Jag önskar ibland att jag hade varit "född in i ett parti " så man hade en åsikt redan från början men det har jag inte. Jag har ingen aning ad mina föräldrar hr röstat på nånsin. Ofta tycker jag alla parter har nån bra sak och alla har nånting dåligt. När Mljöpartiet kom var det ju sjäkvklart att man skulle röste på dem och täbka på miljön...
Men hur lätt är det att ta bussen från Rödå  till Bygdsiljum för att åka miljävänligare än med bil till exempel? 
 
Jag har aldrig haft ett solkart val nån endaste gång jag röstat och likadant kommer det att bli nu. Jag kan inte ens bästämma åt vilket håll jag skall rösta. Ibland har jag bara dragit en lapp på måfå och satt ner i kuvertet, men jag har iala fall röstat.
 
 
I dagarna har det varit ett val igen. Eftersom jag varken har tidining eller TV så har jag varit allt annat än uppmörksam och uppdaterad att det är ett val man borde göra.  
 
 
För nån vecka sen när det började sättas upp anlsag och afficher efter vägarna här trodde jag det var för att det var riktdagsval i höst. Jag hade inte ens en aning om att vi skulle ha ett EU val nu!
 
Jag hade inte ens sett att jag fått hem röstkort. Men det måste jag ju ha fått och dom måste jag ju åxå ha slängt för jag httade dom inte nu i helgen. 
 
 
Eftersom jag inte heller känner till nåt parti eller nån person eller vad dom står för så valde jag att inte rösta.
Jag tog ingen ställning alls med andra ord. Kanske fegt, okunnigt, korkat.
Men idag förstår jag ju att eftersom jag inte röstade så har jag tagit ställning FÖR Sverigedemokratera och jag är rasist. Jag håller med dessa  åsikter som om att förintelsen inte ägt rum och jag vill stpopa invandringen, jag tor att homo äktenskap orsakar översvämmningar och en massa annat... Vad hände??
 
Den åsikt jag faktiskt har  är att man skall rösta PÅ ett  parti eller en person man orr på , inte rösta UT ett annat parti eller person.
 
Dagens inlägg på FB gör mig llamående , illa till mods, ledsen, förannad och vädigt sårad. JA jag är en idiot som haft för mytcket annat i skallen som rör  mina närmaste och inte orkar engagera mig, det kan jag hålla med om, men jag är INTE rasist och jag håller inte heller på SD.
Jag är ingenting.
Jag är en flat, förvirrad och ambivalent Sunkmamma utan egna politiska åsikter. Jag måste nog kanske jobba på det fram till hösten.
 
Nu är det ju ingen som egentligen vet att jag inte röstat. Det skall ju vara lika hemligt som vilket prevetivmedel man använder eller om man tagit abort eller ej, men jag står för min ambivalenta personlighet. Jag har däremot altid röstat i Riksdagsvalet och det kommer jag att göra i år åxå. Men jag vet inte på vad än....
 
Jag tror i och med det som hänt har SD fått den publicitet om ville ha.  ALLA pratar om dem, alla är nyfikna och det faktum att så många röstade  på dem måste ju betyda att dom  nått ut till många. Det kanske är bra att alla är uppmärlsamma på dem nu till hösten och röstar rätt...... 
 
 
Jag kommer definitivt att rösta och jag kommer inte att rösta på SD för trots att FB har stämplat mig som rasist så varken känner jag mig eller är det. Däremot är jag SVENSK och stolt över det. 
 
 
 
 
 
Det känns som jag måste försvara mig och bevisa att jag inte är rasist eller SD anhängare. Jag kan ju lika gärna hålla tyst eller ljuga och säga att jag har röstat.....  
 
Detta inlägg delades av många idag. Inlägget gjorde mig .ledsen och illa till mods.
 
 
http://mmafarsan.com/2014/05/26/till-dig-som-inte-rostade-eller-lade-din-rost-pa-rasismen/
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 esterii:

Känn dig fri. Alla röstade inteav olika anledningar och du vet vem du är,så ta ingen skit.. Jag gillar olika.. Kram bruden..

Svar: Puss
Sunkmamman

Kommentera här: