Varmt!

Jag gissar att de flesta bloggar om värmen just nu.
Det är ialla fall massor av inlägg om det på FB,  Innstagram och i tidninga å överallt.
Samma är det ju när det är -30 på vintern, Vi gillar att prata väder helt enkelt. Men det är väl såna vi är Svneskarna.....Men vårat väder är ju så ombytligt. Från -30 till  + 30 på ett halvår... 
Förra veckan kom årets bärplockare hit. Dom bor på skolan rätt över gården våran. Jag gissar dom även i år är från Thailand. 
Dom kan inte tycka det är speciellt varmt här, för dom går omkring i mössa, gummistövlar, jacka och långbyxor. Än finns det inga bär att plocka så jag vet inte vad dom förvdriver sna dagar med, förrutom att sitta på gården och röka. Fiska måste dom åxå göra för igår när Pepsi gjort en lliten "utflykt" över gatan kom hon hem och luktade fiskrens......
 
 
Det är inte mycket man orkar göra såna här dagar, men jag lyssnar på kroppen och gör precis så..... Ingenting. Vi har haft Pepsi hos oss ett tag nu och tack vara henne kommer jag upp klockan 9 för att promenera en halvtimme. Det är redan då så himla varmt ute. 
 
Kvällarna är nästan bäst, då orkar man vara ute. Sjön är åxå ett bra ställe att vara på, där svalkar det. Ida och hennes kompisar var på Liseberg igår, jag undrar hur vart det var där i värmen. 
 
Klass 1 varning på värme är det åxå. Det är nog första gången jag hört det.
 
Idag skall vi hem till mamma och pappa några dagar. Jimmy skall få se Sandvika på nära håll och sen får Vilma med sig en kompis hem hit. Sen drar vi till Göteborg på söndag. 
 
 
I Måndags var vi på släkt träff på Jimmys mammas sida. Massor av mat och en del nya bekantskaper för mig.
 
 
Himla var var det såman orkade inte annat än att sitta i skuggan, men lite häst sko kastning blev det ialla fall..
 
 
På vägen hem ville grabbarna hoppa i från båten. Jag skulle försöka få en snygg bild när dom båda hoppar i samtidigt... haha.Mästerfotografen va?
 
 
Efter släkt middan lämnade vi av pojkarna till sin mamma och hämtade upp Vilma, sen for vi ut och åkte lite båt. Ett dopp blev det åxå...
 
 
Mysig kväll...
 
 
Hm. Jag bad Vilma ta en bild på mig...... Men det kom nåt i vägen.
 
 
 

Kommentera här: