Stanna en stund, lägg ner arbetet, se dig omkring - Leo Tolstoy

 
När man är ledig så mycket som man är kring jul flyter dagarna ihop och det blir ingen ordning på vilken dag det egentligen är. Jag vet att jag skall jobba den 29 ch 30 men jag har inte riktigt nån koll på när det är ... Just nu är det annandagen och det skall vara en fredag sägs det. 
 
Julrn har varit bra hittills och det hoppas ag den fortsätter med. Riktigt stabil är jag väl inte och det märks ibland Men jag tror jag märker det mest sjäv men det är nog så jobbigt.
 
Julafton firades som sagt på Rödåliden och det började med "Blöta" till lunch tillsammans med den andra familjen Windelius.
Sen kom Ida och Marcus och Lasse och vi såg Kalle anka innan middag och julklapps utdelning. 
 
Ida och Marcus for hem efter det och vi andra såg lite TV. "Karl Bertil Jonsson..."  och till sist såg jag och Vilma "Notting Hill" När jag låg sådär med Vilma som "kudde" tänkte jag att det inte är så många tillfällen kvar som vi kommer ligga så och se film. Snart har hon åxå kille och inte intresserad av att se film med mig. Jag måste passa på att njuta.
 
På  juldagen tog jag och mamma en kortare promenad i nejden för att det var så vackert ute. Tyvärr är min fot inte så stabil än att jag får gå fort och länge på den, och jag börjar längta efter en redig promenad. 
 
Jag och Vilma for hem sedan och på kvällen kom det hit lite folk och vi gick ut på Världshuset. Där var var det mycket folk men de flesta okända för mig. Jag stannande till strax efter 12, sen var jag less och gick hem till Vilma. Jimmy kom hemramlande nångång på natten och jag tror han hade haft det trevligt.
 
Idag började jag och Vilma dagen med ett spinningpass. Vilmas första och mitt andra hittills i livet. Sjukt jobbigt men det var skönt att få starta dagen så. 
Nu skall vi strax på middag i Vindeln hos Marcus föräldrar. Skall bli trevligt. 
 
Resten av helgen vet jag inte vad vi skall göra med riktigt ...Men det känns bra det med. 
 
 
Obligatoriska bilden framför granen. Mina fina tjejer...
 
 
Massor av mat såklart
 
 
Besök av tomtar såklart
 
 
Vackert på juldagen. -16 grader
 
 
Vi fick besök av en häst med bjällror. Riktigt juligt
 
 
Vilma fick testa köra lite bil...
 
 
Lite förfest hos oss
 
 
 

Kommentera här: