Från soffan.

Igår blev det ingen reflektion från soffan som jag brukar. Det var söndag men jag låg i soffan med en eladk "rinnsnuva" så jag orkade knappt hålla upp ögonen. Jag blundade mest hela dagen / kvällen och skallen sprängde. Idag är det ite bättre men skallen spränger fortfarane så jag stannade hemma idag.
Ute är det -20 och det är vackert och gnistrande och småfåglarna trängs vid fågel bordet. 
 
Vilma fick hem Linnea igårkväll och det är så skönt att höra henne skratta. Hon oc Linnea har hängt ihop sen dom var små och det är skönt att ha en sån vän. 
 
Jimmy sitter uppe på vindan och jobbar lite och jag har åxå varit in på "jobbet" på datorn och kollat lite.
 
Men just nu sitter jag med min one piece och vilar i soffan med TVn avstängd (såkart när det är jag som får äga soffan) och det är lugnt och fridfullt och jag filar på en liten årskrönika. Jag har haft tid nu på morgonen att kolla hur mitt år 2014 varit och det är vädigt mycket som hänt.
 
På annandagen var vi hem till Marcus föräldrar och åt Norsk julmat. Bland annat "Pinnkött" , spännande. Det var Lammkött, vilket inte är min favorit, men jag provade ialla fall. Det fanns massor av julmat på bordet och vi åt oss mer än mätta. 
 
Lördag var vi på mellandagsrean, men det var så mycket folk och jobbigt så det inte blev inte mycket shoppat. Dessutom började min frökylning redan då och jag  var trött å hängig. Vi var på bio okså och såg "Micke och Veronica". En bra film med David Hellenius och Isbella Scorupco. Bra film. Sen fortsatte vi se film hemma i soffan Men jag somnade...
 
Igår blev det inte mer än promenader mllan köket  toan och soffan och idag detsamma... Klocka  är 12 och jag har inte fått på min kläderna än fast jag vari uppe den halv 7.
Men å andra sidan skall jag ingenstans idag heller så det spelar ngen roll..
 
 
Planner Wiew i soffan.... känns lite konstigt
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: