Det är inte vad du ser på som betyder något, det är vad du ser.

Söndag idag. Jag sitter med ett glas rött. Lite ovanligt för mig på en söndag , men det kändes helt rätt till älggrytan. 
 
Denhär helgen var den första på 2 månader som jag och Jimmy var helt ensamma. Det kändes så lyxigt på fredag kväll att få huset och Jimmy för mig sjäv.
Vi lagade god mat och bara njöt av varandras sällskap hela kvällen. Vi satt länge och patade och det var första gången på länge vi kunde göra det. 
 
På lördag var vi en sväng på stan och sen på kvällen var vi bjudna till Flarken på Susrtrömming hos en jobbarkompis till oss båda. Det var riktigt trevligt och faktisk åxå gott.... Min nyvunna smak för suring håller i sig. 
 
Olov och hans fru är åxå födda 68 och har tre barn tillsammans. Den äldsta har jobbat på våran avdeldning isommar. Jättedktig och väldigt trevlig tjej. Hela famljen verkar må så bra ihop.
Alla tre barnen var med på middan och stämningen dem emellan är så himla ärleksfull.
Det är trevligt att se och jag hoppas jag själv kommer att ha det så även när banen flyttat och när vi varit tllsammans många år. Det går att ha det bra tillsammans efter många år, och för mig som inte lyckats mer än 8 år som mest var det skönt att se. Det finns äkta kärlek och det går att hålla den vid liv. Det krävs säkert en hel del arbete, men det är fantastiskt att se att det finns par som verkar hålla kärleken levande. Stämningen blir varm och trivsam i sällskapet. 
 
Idag blev det bara lite pyssel hemma och det känns som vi bärjar landa som sambos. 
 
Livet går vidare för  Sunkmamman och det känns fortfarande stabilt och lugnt
 
 
Suring i bagarstugan hos Olov och Elenore. 
 
 
 

Kommentera här: