Även om yttre omständigheter kan vara svåra, så är nyckeln till lycka hur vårt sinne svarar på dem.

Ibland är man bara så trött och slut och det känns som man inte ska orka nånting.
Just nu har jag landat i soffan efter kvällens STEP pass på badhuset. Det var fullt på passet och det är ju jättekul. Dom har tagit in några extra brädor för att fler ska få vara med och det är ju fantastiskt. Nästa vecka kör vi igång med höstschemat och det ska bli spännande. 
 
Men jag är trött. Jag tog ut mig idag, inte mer än vanigt kanske, men när man inte har nån extra energi så tar det stopp.... För en gångs skull så VILL jag krypa in under den våta filten och bara låta alla andra ta hand om allt omkring mig.
 
Jag tror jag landat nu efter sommarens flytt och allt runt omkring. Det har varit trevligt fantastiskt men åxå jobbigt med omställningen. 
 
Veras död har påverkat mig mer än jag trodde. Mycket för att mitt eget liv just nu inneburit att jag på nåt vis förlorat Ida. Ida lever men det gör ont att inte få träffa henne när jag vill och jag kan inte ens föreställa mig hur det är för Inga och Torbjörn som inte längre ens kan prata med sin dotter, Jag vill bara gråta när jag tänker på det och det är så sorgligt.
I veckan kom dödsrunan i VK och den var så himla fint skriven (se nedan)
 
http://www.vk.se/1258632/vera-arnberg-rodasel
 
I måndags möttes vi av nyheten att en av våra kollegors pappa tagit livet av sig under helgen. Så himla sorgligt och jag vet inte riktigt vad jag skall säga till honom när han kommer tillbaks till jobbet. Usch, sånt gör en nedstämd och det är bara så jobbigt och svårt att greppa all sorg.
 
I övrigt är det en tyngre dag idag och det beror som sagt på att jag är trött och slut och kanske för att allt stannat runt mig. Jag har åter tid att reflektera över livet och allt som händer, men jag orkar inte riktigt med allt känner jag. 
 
Jag har lite ont i halsen åxå och det gör inte saken bättre. Dessutom har jag sovit lite dåligt på slutet och det är ju såklart alla delar som gör det hela.....
 
Jag hade nog räknat med såna här dagar och dom skall väl finnas i ett liv antar jag för att man skall uppskatta dom bra dagarna. Livet i stort är bra och det är kanske därför jag låter mig själv hamna här.... Jag skall låta det gå några dagar så får vi se...
 
 
 
 

Kommentera här: