Tillfälligt avbrott

Idag vet jag inte riktigt vad jag skall säga. Jag har många vänner runt mig som mår dåligt av olika anledningar.
 
Separationer, svåra beslut, sjukdommar, tråkiga besked av olika anedningar och en massa oklarheter kring myndigheter och annat. Jag lider med er alla.
 
Själv är jag kvar nere i svackan. Filten lämnar mig inte, den är här omkring och retar mig. På nåt vis får jag lite dåligt samvete som mår dåligt av egentligen ingen anledning alls när det finns så många fina människor runt mig som mår dåligt och verkligen har anledningar, precis som jag själv har haft tidigare. 
 
Men dåligt samvete eller ej. Jag mår inte bra och det kan inte hjälpas.... Jag kommer inte ur känslan och det stör mig. Jag funderar mycket på vad jag skall göra för att jobba mig ur det och komma mig vidare samt kanske undvika att hamna i detta hela tiden. Men jag kör fast. Jag orkar inte vidare. Det får vara såhär nu.
 
Ikväll blev det inte många knop för Sunkmamman. Ett möte på skolan och ett kort och oengagerat pass på gymet. Jag känner mig fortfarande trött, less och oengagerad i allt.
Ida är som en solstråle och hon har en fantastisk förmåga att känna in hur jag mår och jag tror inte hon sjäv vet om det men hon försöker peppa mig när jag är nere. Jag skall tala om det för henne en dag. Hon är en tjej full av energi och det smittar av sig är jag själv inte har nån. 
 
Vilmas Spanska klass planerar en resa till Spanien i 9an och jag vill att Vilma skall få följa om det är möjligt.
Det svåra blir att vara engagerad i att samlas in pengar. Jag måste avvakta de överiga föräldrarna. En sån här gång är det synd att man inte bor i en by där "alla känner alla" . Jag har ingen aning vilka de andra föräldrarna är och hur dom kan tänkas fundera kring detta.  Endast ett enda par där kände jag. Ett annat Rödå par. 
 
Det var jobbigt att vara i Bygdsiljum idag. Jag fick kämpa för att inte resa mig upp och fara hem. Dagen var lång och jag ville bara därifrån. Jag funderade på hur det kommer att bli när jag måste vara där varje dag. Förhoppningsvis kommer livet i övrigt att se lite annorlnda ut då.....
 
Nu är det dax att koja och i morgon är det Hällnäs som gäller. Middag hos mamma och pappa och avslutning på gympan. Det är vår i luften och jag borde vara sååå lycklig........
 
 
 
Jag känner mig trött och slö och har inte lust med nånting.
 

Kommentera här: