Vi åldras inte, vi mognar

Då var det onsdag, och som vanligt känns onsdagarna nästan som fredagar när jag får vara i Hällnäs i morgon och även fredag denna vecka. Fredag är jag dessutom ledig halva dagen för att hjälpa mamma och pappa inför deras 50 årga bröllpsdags middag med familjen på kvällen. Jag och Vilma skall dit på dagen fär att hjälpa till lite med dukning och fixning 
Jimmy kommer och Lasse och hans nya tjej Lena åxå. Alla fastrar och mostrar och några kusiner. Vi blir väl ca 20 personer och det se jag fram emot.
 
Jag mår fortfarade sisådär och har bestämt mig för att inte träna i veckan. Eller morgondagens pass blir ju svårt att låta bli men i övirgt. Inget gym och inget annat heller. Lika bra kroppen helt får vila. Sen är jag rädd att dra på mig nånting inför helgen. Jag vill vara frisk på Lördag när vi skall till Lycksele på hotellet och lyssna på Mustasch, vara på spa hela dagen och umgår med tre andra par från Burträsk. 
Men det är svårt att vara i stillhet. Inte kanske för kroppen, men för min hjärna. Det känns som jag gått upp 5 kilo i veckan och jag känner mig ännu mer sladdrig, fet , gammal och eländig nu än i början av veckan. Jag har svårt att slappna av i det och jag mår inte bra av att vara still. 
Men det är inget att gör åt och jag får ta igen det nästa vecka. Då kanske jag åxå är laddad och sugen på träning. Just nu är jag bara trött, förkyld och slö, men trots det så känner jag pressen att måste träna. 
 
Tjejerna har kommit hem från stan ikväll och vi gjorde en repris på måndan, att sitta i soffan och äta glass och snacka skit... Mysigt
Jimmy var hit igår efter jobbet och hjälpte mig att köra ett lass knubb, så nu har jag 2m3 i källaren att elda upp. Känns bra. Vi hade en riktigt mysikg kväll och det är vardagslyx att få vara med honom sådär mitt i veckan. 
Strax dax att gå isäng och försöka återhämta sig genom sömn. Det känns som det är viktigt just nu.
 
Som sagt Hällnäs i morgon och sen lite försiktig Step / Tabata på kvällen. Tänker inte ta ut mig som jag brukar eftersom jag måste vara pigg både fredag och lördag. Sen får jag släppa på eventuell förkylning, inge middag hos mamma och pappa blir det heller, men det blir ju en middag på fredag istället. .....
 
Sov gott på er ute i stugorna och sköt om er och era familjer, ni som har dom i närheten: Var rädda om varandra och njut av att få ha era nära och kära runt er. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: