Vill man se regnbågen måste man lära sig att uppskatta regnet

Dagarna går och den här veckan känns en aning bättre än förra. Jag var helt däckad på söndag kväll. Det blev Jimmys soffa och inget annat. Skönt. 
På måndag eftermiddag var jag på samtal med "St Lukas". Jag har fått ett par egna samtal med dom och det käns skönt. Blev mycket snack om min senaste vecka, När man sätter ord på allt som händer så förstår till och med jag att det är jobbigt att leva ibland. 
Måndagkväll stannade jag hos Jimmy och det blev gymet en sväng. Lena ringde och talade om att elräkningen som brukar vara på 6-700 kronor denna gång var på 2000, och skall betalas nu. Jamen det var ju det som fattades på det andra. Vad värre är jag har inte den blekaste aning om varför den är så hög. Enligt Lena hade det aldrig hänt tidigare... Vad skall man göra åt det då? 
 
En kass lön efter sjukskrivningen, en konfirmationsavgift, en fortkörning och nu en elräkning...... Om förra  månaden var tuff så kommer denna att bli fruktansvärd. Paniken steg och även hopplösheten. NÄR skall allt bara vända igen. NÄR skall ekonomin bli stabil. NÄR skall jag få MÅ RIKTIGT BRA???? 
 
Tänk om jag kunde få vinna lite pengar.... Bara lite. Men sånt händer ju inte när man behöver såklart. Fy så tungt det kändes. Jag nallar lite mer på reserverna och hoppas jag får tillbaks på skatten denna månad så jag kan täppa till några hål. Eller så får jag flytta ut i ett hus på landet med vedeldning, göra mig av med bilen kanske, sluta äta, sluta leva eller nåt...Blä
 
Ikväll var jag hem till mamma och pappa och planerade lite granplantor. Snackade bort en stund och fikade. 
Just nu sitter jag hemma och mår skit. Är så less på allt så jag vill bara krypa under en sten och ruttna där. 
 
 
Små söta granplantor
 
 
120 plantor på en timme..... 

Kommentera här: