Lita på att strömmen bär dig. Den känner till vägar du inte ens kunnat drömma om.

Ja, då var en mycket annorlunda helg snart slut. Jag har bara en lite mysig detalj kvar och det är att åka till Burträsk, kura ihop mig i Jimmys famn och få sova nära honom. 
 
Fredan blev konstig. Peter skickade ett sms vid 11.30 att Sally somnat in..... Usch. Det var tur jag var ensam i Hällnäs på kontoret. Det var många tårar skall jag säga. Hällnäs flaggade passande nog på halv stång under dagen eftersom en av deras numera pensionerade medarbetare begravdes på eftermiddan... Så stämningen på sågen för övrigt var gansa dyster. 
 
Efter jobbet hann vi på Sallys grav och lägga en blomma. Det kändes konstigt att hon bara låg där, under stenhögen....Älskade Sally.....
Vi var förbi dom andra hundarna sedan för att fylla på lite positiv energi av dom två livfulla tjejerna som är kvar.
 
Ann Jeanette kom ganska sent på kvällen och vi åt vid 9 tiden på kvällen. Sen satt vi och snackade länge. Det är mycket att prata om när man inte setts på nästan 10 år. Hon var sig lik i övrigt och det kändes verkligen inte som 10 år sen sist. 
 
På lördag var det strålande väder och vi gick broarna runt före frukost. Sen var det vårmarknad i Vindeln och vi var där en sväng. 
Eftersom vi skulle på krogen på kvällen hade jag lejt Idas Marcus som chaufför och vi åt middag alla + Vilmas 2 kompisar Ronja och Mimmie. Sen blev vi stylande av tjejerna. Eftersom jag typ aldrig är ut så blev det som en rolig grej. Marcus var så tjusig som chaufför och vi blev körda in och hem så lungt och tryggt i min SKoda.
 
Vi hade jättekul på Schlagerklubben. Vi dansade i princip hela kvälllen och det var såååå kul! Det är jätteänge sen jag dansade sådär. Mycket bra terapi att "försvinna" in i dimman på dansgolvet. Bra musik och hyfsat med plats på dansgolvet.
 
På söndag blev det en sväng igen broarna runt och sen ett besök hos mina föräldrar på morsdag. Ann Jeanette for hem och jag kan konstatera att helgens besök och aktiviteter gav mig mer energi än jag hade vågat hoppas på. Vi är ganska lika på många sätt och har himla kul ihop samtidigt som vi kan prata om allt. Vi har många liknande historier bakom oss i livet och det är som härligt att kunna snacka och skratta åt alla dumheter vi gjort och alla jobbiga perioder vi gått igenom. 
 
Endast en gång under helgen fick jag känning av ångesten. Den kom krypande på lördag morgon. Men på nåt vis lyckades jag skaka av mig den under dagen , för på kvälen var det bara gasen i botten och maxat med energi....
 
Nu sitter jag i soffan och skall bara avsluta här , äta middag och sen rulla mot Jimmy. Det känns skönt att få avsluta helgen med honom och få börja arbetsveckan med honom även om jag känner den krypande oron komma smygande som vanligt på söndagarna. 
 
Jag summerar denna helg som aktiv men energigivande och jag hoppas det räcker en stund in på nästa vecka. 
 
 
Halv stång i Hällnäs på fredan
 
 
Sallys grav....
 
 
Broarna runt på Lördag morgon
 
 
Snart svämmar det över...
 
 
Styling pågår
 
 
Full fart
 
 
Klara för krogen, med våran stiliga chaufför
 
 
Marcus och tanterna 

Kommentera här: