När vi träffar någon och blir förälskade känns det som om hela universum står på vår sida

Ja, helgen blev precis så härlig som jag tänkt mig. 
Bara en lugn och mysig helg. God mat, skidåkning, film, lite pyssel i mitt och i Jimmys hus. Vila och sova en massa. 
 
Den första veckan av mitt och Vilmas ät och träningsprojekt är åxå till ända. 11 veckor kvar. Vi har inte mätt nånting än, tänkte vänta till nästa helg. Största skillnaden för Vilma tror jag är att hon tänker mer på vad hon stoppar i sig och i slutet av veckan fick hon en stegräknare som jag hoppas skall sporra henne att gå mer. Sallys närvaro gör ju att hon måste. Själv har jag syndat lite i helgen, men bara lite. Kinamaten på fredagkväll var väl det mest onyttiga, ja kanske den fantastiska Guinness jag drack på Lördag kväll definitivt kan höra till helgens synder. Men trots att Jimmy i vanlig ordning äter godis och en massa annat stup i kvarten, så har jag hållit mig till lite nötter bara. Mycket mineralvatten och sallad istället för potatis eller ris till maten i övrigt. jag är nog ganska nöjd med veckans mat. Träningen skulle jag kunnat öka på lite. 2 styrkepass , dubbla step pass på torsdag, en tur på skidor och 2 raska promenader samt mina mag övningar då.... Men jag skulle nog få ihop mer skidkning. Gör ett nytt försök i veckan. 
 
Under våra "vilohelger" som det faktiskt är när vi är tillsammans går kroppen ner i varv märker jag. Vi har ingen brådska med nånting och vi tar dagen som den kommer. Äter när vi är hungriga, sover och vilar när vi är trötta. Det är skönt. Vi behöver det båda två. Men jag kände i dag på skidturen att kroppen var i "sleep mode" och orkade inte mer än 5 km. Tänker inte pressa på mer heller när kroppen inte vill. Men det var skönt i skogen och kul att prova ett annat spår. (Burträsk) 
 
Tjejerna har varit hos Lasse och jag hämtade dom nu i kväll. Då hade dom bäda två varit och Piercat sig igen..... Hm, är inte så impad av detta piercande, men jag gissar det är övergående. Idas kommer ju inte att synas sen när hon ledsnar på den. Det är värre med dom som är kring munnen.... 
 
Ja, då är det bara att packa ihop för kvällen och gå isäng. Eftersom jag sovit bra i natt och även en stund på dagen kännr jag mig inte trött, men det kommer kanske. En ny vecka med nya utmaningar. Den största denna vecka blir väl arbetet med arbetsmiljön på avdelningen. Tisdag kväll skall vi stanna kvar för att ha lite samtal och annat för att reda ut hur vi mår och vad som skall göras för att vi skall orka fortätta arbeta. Vi alla är slitna av alla problem vi får tampas med vad gäler datasystemet och eftersom det tar fokus från arbetet så tappar man sugen  och gör inte ett bra jobb för att det hela tiden är en massa saker som ställer till det. Just nu skulle jag ge ganska mycket för ett annat jobb faktiskt. Som vi håller på nu är varken nyttigt för oss eller för företaget. Jag har svårt att se hur vi skulle kunna göra för att få det bättre. En ny resurs är ju på väg in, men den personen måste läras upp av nån av oss, och det kommer ju åxå ta ett tag. 
 
Åja, vi får se vad som händer. 
 
 
Bönsallad till Jimmys goda Fläskfilé istället för potatisgratäng eller annat mindre nyttigt. 
 
 
Jag var på Coop idag och laddade med frukt för veckan....
 
 
Nypiercade tjejer.... Nja. Idas nya "smiley" gillar jag inte, men den sysn ju inte heller hela tiden. Dom kring munnen må väl vara då kanske, men det kommer att bli fula ärr när dom skall bort, vilket kommer att ske en en dag ......

Kommentera här: