Den som finner frid i sitt hus är den lyckligaste av dem alla, vare sig han är kung eller bonde.

Ja, det blev ju arbete idag då, det gick bra , jag blev sjukt trött bara efter lunch och mot fikat var jag helt slut. Jag är ju inte på topp om man så säger. Penicillinet slåss med in fektionen som inte riktigt vill ge sig som den brukar. Men jag kanske måste hålla ut några dagar till. 
 
När jag skulle hem körde jag fel för första gågen sen jag flyttade till Vindeln. Jag var halvvägs till Mickelsträsk när jag upptäckte misstaget och vände. Jag satt i telefon med ungarnas pappa och diskuterade en mass saker och jag körde nog bara på rutin. 5 år efter samma väg har satt sina spår tydligen. 
 
Ikväll kom Johan och hälsade på. För några år sedan umgicks vi väldigt mycket. Han var den första jag lärde känna ordentligt när jag började på Martinsons och första åren satt han i Bygdsiljum. Vi gick långa promenader på luncherna och snackade om allt möjligt. En ung kille med förvånansvärt mycket livserfarenhet och många kloka tankar om livet. 
 
Sen flyttade han till Kroksjön och det blev längre och längre mellan besöken i Bygdsiljum, men vi fortsatte snacka och under många resor hem har vi pratat i telefon genom åren. I början på 2011 fick han uppdrag av mig att få till min "degiga" och långsamt förfallande kropp och han tog sig an uppgiften riktigt seriöst. Under ett helt år servade han mig med nya träningsprogram, han peppade mig och såg till att jag skötte min träning. Det är nog tack vare honom som jag fortfarande håller på att gymma även om jag numera sköter det lite mindre seriöst och på egen hand. 
 
Det var kul att han kom och vi satt och snackade i ett par timmar innan han drog vidare hemöver....
 
Nu har jag målar lite i Vilmas rum och jag funderar seriöst på att gå isäng. Jag är helt slut i kroppen och jag gissar jag kommer att sova som en stock.
 
I morgon är det en ny dag och våran lilla familj tar ännu ett steg framåt mot ett bättre liv hoppas jag. jag återkommer till det. 
 
 
Johan och Jimmy på Stadsfesten 2011
 
 
Johan fick en onepiece av oss kollegor när han fyllde 30 för nåt år sedan. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: