Välsignade är de som ger utan att komma ihåg och tar emot utan att glömma.

Man blir "dagavill" av att vara ledig såhär länge, och när man bor i en ort som Vindeln där det alltid finns livsmedelsaffärer öppna, så behöver man inte tänka så mycket på vilken dag det är bara man minns vart man skall.
 
På annandagen kom då äntligen Jimmy. Vi hade bjudit mina föräldrar på middag och det var jättemysigt. Vi åt alla och sen spelade vi spel. 
 
I övrigt saknar vi snön. Men det gör nog alla. Pepsi var med och vi har varit ute en del och halkat på vägarna. Har lykats få till det med träningen åxå under hegerna och även om man äter hela tiden så känns det ganska bra när man tränar åxå. Både "källarpass", gympass och promenader har stått på agendan, det enda jag saknar är skidåkningen .
Lite TV, film och annat mys, även en sväng tll stan har vi hunnit med. 
 
Jag har formulerat klart mina mål för 2014 och jag håller på att "finslipa" detaljerna.
Ett av målen är att under 2014 hitta det hus jag och Jimmy skall köpa. Om vi hinner flytta in eller om vi bara hittat det och vet vart vi skall bo återstår att se. Men mitt  mål är att innan året är slut så har vi en gemensam plan för vårt fortsatta liv tillsammans. 
 
Ett annat mål är att jag OCH tjejerna kommer igång med den dagliga träningen. Jag kan säkert göra det men jag vill ha tjejrna med mig.
Jag fik ju "Paulos träigsbibel"  av dom i Julklapp och jag är som sugen på en liten "utmaning" med dom. Att minst 4 kvartar / vecka skall finnas med i deras vardag. Mitt eget mål är detsamma . 4 kvartar / vecka förrutom mitt step / tabata och ett eller 2 konditionspass med skidor / löpning eller powerwalk. Vi får se hur det går... Jag måste åxå få med mig tjejerna. Det kanske skall bli mitt första mål som skall vara uppnått sista Januari 2014
 
Sen har jag ett tredje mål, men det är lite "fåfängt" så det håller jag för mig själv så länge. Klarar jag det innan 2014 är slut så skall ni få veta det.
 
Julen hastar vidare och snart är året slut..
 
Lite bilder då...
 
 
Ensam i gymet. Oftast är man inte det, så detta är ite ovanligt
 
 
Massor av mat, detta är lax med saffran och rosmarin och pressad potats.
 
 
 
 
Söt tomte i julguppen av mamma
 
 
Uppe på skidspåret finns det lite snö faktiskt, annars är det bara is och regn
 
 
Vi eldar å eldar....

Kommentera här: