Sinnesro är lycka

Jag fortsätter min mysiga jul helg, idag med ett besök i Vännäs hos Inger och Jörgen.
 
I morse blev det en ganska långt pass i gymmet. Det var riktigt skönt att få träna fram lite svett och jag var i gymet nästan 1,5 timme. Det var nog fler som hade samma tankar för jag var inte ensam där.
2 par intresserade mig särskilt mycket. De var två äldre par kanske i 55-60 års åldern. Båda paren verkade vara vana i gymet med alla maskiner och lösa vikter. Dom verkade ha trevligt tillsammans i gymet och det ena paret hade med sig sin son som kanske var i 25-30 års åldern , och alla verkade vara i fin form. Väldigt trevligt att vara å träna tilsammans sådär. 
 
Sen blev det en dusch och en djupdykning i garderoben. Mina extra kilon kanske inte syns, men dom känns och en del kläder sitter verkigen  inte skönt längre.... Jag gick genom hela garderoben och mina kritiska döttrar valde tillslut ut en outfit som jag åxå kände mig bekväm i. Sen bar det av till Vännäs. 
 
Hos Inger och Jörgen var åxå Eva och Christer och det var himla kul att trädfa dom igen. Christer har jag inte träffat på länge och han hade gått ner massor i vikt sen sist och så riktigt pigg och fräsch ut.
 
Vi snackade massor, var å handlade mat och lagade middag. Åt och snackade massor mer. Jättemysig kväll och åter igen känner jag mig tacksam över de fantastiska vänner jag har i mitt liv. Att kunna komma hem till dom och känna sig "som hemma" bara sådär Jag är så himla glad att jag har dom vänner jag har. Kidsen trivs åxå bra ihop, Evas Joar, Inger och Jörgens Andreas och Johanna och mina tjejjer. Vi fick med oss en extra tjej hem åxå. Johanna skall sova här inatt.
 
Det var svinhalt på väg hem med regn och rusk. Inte ett typiskt vinterväder och det var jobbigt att köra. Jag körde Ida till Vickan när vi kom hem och hon skulle sova där. 
Sjölv hamnade jag framför "Sällskapsresan" 1 och datorn. 
 
I morgon kommer Jimmy och jag längrar efter honom. Vi har bjudit mina föräldrar på middag i morgon och det skall bli trevligt.
 
Nöjd och glad har jag tänkt att gå isäng i tid ikväll. Imorgon fortsätter min mysiga jul helg
 
 
Inger och Eva i köket
 
 
Jörgen och Christer 
 
 
Smarrig sallad
 
 
Christer, Johanna, Vilma, Ida, Joar, Andreas, Inger och Jörgen. En riktgt trevlig Juldags kväll....
 
 
 

Kommentera här: