Vi kan begå många misstag i vårt liv, Men ett får vi aldrig begå; det som förstör oss

Hur upptäcker man vilket det är innan det är för sent?
 

En fanastisk helg, verkligen När jag stod med Sally på isen i morse med solen gassande från en klarblå himmel och med fjällen framför ögonen kände jag hur bra den miljön är för själen. Jag inser också det att detta är något jag måste få. Miljö ombyte, vacker natur och härlig luft. Att dessutom få ha så trevligt umgänge som jag haft i helgen är en bonus. 
Nu hade vi ju extremt tur med vädret såklart, det kunde ju varit snöstorm och inte alls lika bra. Men just den här helgen var det just det väder jag behövde för att få just den ro i själen och just det miljöombyte jag behövde just nu. 
 
Tyvärr slutade inte helgen lika bra... På vägen hem åkte jag dit för fortkörning. 1500... Inte vad jag behöver alls och säskilt inte just nu. Det är nog tungt som det är ekonomiskt och den här perioden är det väldigt mycket som skall betalas, det är moppekort, konfirmationsavgigft och så det här.......Dessutom har jag vart sjukskriven en hel vecka så nästa månad blir tung. Det blir att leva på nudlar och blodpudding och inte göra några onödiga inköp. Jag hatar att inte känna att ekonomin är stabil och nu när man är själv med allt är det tungt. Det kommer ju åklart att gå ut över tjejerna och det känns åxå förjävligt. Så himla onödigt det där med böterna. Jag blir bara så trött på allt...
 
Jag var så arg och irriterad på mig själv när jag kom hem att jag gick en powerwalk broarna runt. Det hjälpte inte tyvärr. Tjejerna var åxå på dåligt humör ikväll och jag vet inte om det är jag som har påverkat dom eller om det är annat, men inget känns bra just nu ialla fall.... 
 
Träningen har åxå gått dåligt i två veckor nu när jag mått dåligt och idag råkade jag passera spegeln iklädd bara BH och trosor och fick en smärre chock när jag såg vad dom två veckorna gjort med mig. 
Det är altså diciplin på gymet som gäller resten av livet för Sunkmamman om jag nånsin skall bli nåt annat än en sunkmamma.....
 
Ibland är det tungt. Ikväll är det tyngre än vanligt och den fantastiska helgen får sluta med en lessen och krachad Sunkmamma som går och lägger sig nu.
 
 
 
Gamla Sally. Kanske sista resan till Tärnaby för henne. 
 
 
Vacker morgon
 
 
Tärnaby fjällhotell med "våran" lägenhet i bakgrunden
 
 
Sista skidturen för säsången
 
 
Den JÄVLA bötern som förstörde hela helgen...... 99 på 90 väg. 1500 kronor. Förbannat onödigt . 

Kommentera här: