Vi växer och vi ändrar form, vi upptäcker brister som vi måste rätta till och väljer inte alltid bästa sättet, men vi står ändå kvar.

Under åren har jag varit med på 2 stora hus renoveringar. Det största var nog ombyggnaden av "Filadelfia" i Rödåsel som jag och barnens pappa förvandlade från ett bönhus till en väldigt fin bostad.... Eftersom vi tog det hela "stegvis" så hann jag vara med om att känna att vi var "nästan klara" ett par gånger. Just innan man kommer till den känlan är det alltid värst. Det är jobbigt och rörigt och man känner att "det blir aldrig klart" Jag hoppas att det är det samma med detta... För idag var det rent ut sagt förjävligt! Men man kan ju hopas att botten är nådd nu. Annars vet jag inte vad jag skall ta mig till. Kan inte minnas att jag mått såhär dåligt nånsin förr....
 
Natten var hemsk, jag sov dåligt, vaknade med panik ångest kl 3. Sen var det svårt att somna om. När jag steg upp kl 8.30 tog jag Troja "Broarna runt" men kroppen ville inte lyda, jag fick stanna ofta och vila. Kände mig mer förbannad är ledsen idag och det kanske är bra även om det åxå är tärande och väldigt jobbigt för hjärtat.
 
Jag och Vilma var på stan en svängt. Tyvärr är hon åxå lite ur balans, så vi rafsade igenom det vi skulle. Vi köpte glas och lite annat på EXPO, sen var vi på Strömpilen en sväng och väl nere på stan fikade vi med Inger och Johanna...Men det blev en snabbis med anledning av lite olika mer eller mindra trista saker. 
 
Sen for vi hem. Idas kompis Anna hade kommit från stan och dom och Vilma åt en Pizza. Själv var jag inte sugen så det blev en sallad från ICA. Har inte nån vidare värst matlust men det gör inte så mycket. Jag har ju att ta av.....
 
Idag har jag funderat mycket på värdeingar, hur vi behandlar varandra i livet och respekt för andra och oss själva. Hur man beter sig mot sig själv och andra och vad som egentligen är okej och inte. Jag pratade länge och väl med en av mina bästa vänner om dethär idag och det fick igång mina tankar om hur man egentligen beter sig mot varandra och hur svårt det är att göra och säga rätt saker i rätt situationer.  Det hela uppfattas väldigt olika av olika människor och beroende på vilken fas i livet man är. Man måste vara väldigt lyhörd om man skall lyckas bra med en  relation  och det är väl en av sakerna jag misslyckats med hittills under mina 44 år och med som 3 långa relationer jag haft. I samtliga fall är det jag som gått vidare och jag har funderat mycket vad det beror på. 
 
Jag har bestämt mig för att lyckas med min nästa relation i livet och jag kommer att göra allt jag kan för att nå det målet. Jag anser inte att man måste förändra sig själv eller att vända sig ut och in för en annan människa men man måste försöka hitta en gemensam nivå i allt och vara överens med de val man gör. Respekt för varandra är viktigt på alla nivåer än om det kan tyckas vara en "skitsak" för den andra. Men att prata om det och lämna det bakom sig för att gå vidare är viktigt. Att vara ärlig mot varandra säger man alltid att man skall vara, men det är inte bara att vara ärlig i saker man gjort eller gör utan även i det man känner och oroar sig över. och man måste ta varandras oro på allvar. Det är lätt att bara sopa under mattan för att man inte "orkar" , eller avfärda den andras oro som "trams" men det är hårt arbete att komma vidre och jag VILL verkigen lyckas. Jag har flera vänner som verkar leva i bra relationer och jag funderar ofta hur dom lyckas... Alla har olika recept och den dag jag har ett bra recept skall jag banne mig skriva en bok!
 
På kvällen var jag och Vilma på besök i "Världens bästa by".  Världens bästa grannar hade fest och vi var över och drack en kopp kaffe. Stämningen var på topp men jag såg inte till Jelzin dunken medan jag var där men känner jag det gänget rätt så åker den fram senare. Vi lämnade festen kl 21, medan det fortfarande var "Grejdigt". Kändes skönt att man fortfarande är välkommen och att man mottas med värme och vänskap. 
 
Nu avslutar vi den här kvällen på samma sätt som igår. Med lite surfande och sen en film. Ida och Anna är och dräller ute i på byn i regnet.
 
Jag känner mig faktiskt lite bättre till mods nu ikväll än igår. Men än kan mycket hända. Jag är ju inte särkilt stark än så det räcker med nåt litet för att jag skall tapa balansen igen. 
 
Jag tänker på förra helgen när jag verkligen mådde bra... Bara en vecka sen och så mycket har förändrats.....
Om en vecka är jag på Piteå Havsbad med Ingela... Längtar både dit och efter henne. Hon är en av mina bästa energigivare och jag tror att vi båda har de effekten på varandra! 
 
En dag kvar av den här "skit helgen" hoppas den går fort.....
 
 
Party i "kuvösen" hos världens bästa grannar i världens bästa by... Om en vecka är dom nån annans "världens bästa grannar" och jag är i en annan by...... Kanske inte Världens bästa, det är bara Rödånäs som kan vara det men en dag hittar jag en annan by som kan bli Världens trevligaste, eller Världens mysigaste eller nåt annat bra..... Jag ger inte upp hoppet om mitt röda hus vid en sjö eller älv. Ett hur fyllt med kärlek och värme ...... En dag sitter jag gråhårig på verandan och skriver manus till min bok om relationer.....
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna:

Du kommer alltid att vara "Världens bästa granne", även om du inte bor här i "Världens bästa by", och du kommer alltid att vara välkommen hit, när du vill!! Det finns alltid en plats här för dig och tjejerna!!

Svar: ´Tack, det känns bra att veta. Puss på dig
Maggan

Kommentera här: