När vi har ett mål i livet kan det gå bättre eller sämre beroende på vilken väg vi väljer för att nå fram och sättet vi gör det på.

Fredag ..... Vaknar upp i min lägenhet i mitt hem efter en otroligt orolig natt. Jag är glad att jag bestämde mig för att vara hemma idag med, för jag hade aldrig orkat ta mig på jobbet med så lite sömn till allt annat som är fel på min kropp. Jag och Troja gick "Broarna runt" och hon tar sig med fasa över alla broar på vägen varav en hängbro som jag åxå tycker är otäck. 
Jag låter tankarna flöda fritt... men ibland känns det som det är för många tankar som trägs i min skalle. Jag skulle vilja skruva av "locket" och släppa ut dem, rensa och börja om även i hjärnan. 
Ibland tror jag att jag låter hjärnan arbeta för mycket. Men jag försöker att inte styra den. 
 
Dagen spenderar jag hos mina föräldrar. Vi letar kantareller, plockar bär, njuter av det fina vädret och den vackra miljö som omger deras hus. Jag förstår inte riktigt varför jag de senaste åren inte kunnat slappna av och "bara vara" på Rödåliden (som det heter , där mina föräldrar bor, för er som inte vet det ) Men jag har alltid varit så stressad sen sista tiden. Inte kunnat stnna av och verkligen njuta av miljön, huset och mamma och pappa.....
Nu har vi "bokat date" varje torsdag framöver. Dom fixar middag till mig och flickorna innan min step, så får vi umgås och jag får en bra middag och sliper stressa för att få i mig mat. Bra för alla!
 
Dagen blev i stort som dom senaste,  Känslorna dansade tango i min kropp och ena stunden kom tårar, andra skrattade jag , däremellan funderade jag på om jag höll på att bli galen och om jag nånsn kommer att komma ut ut detta som en normal människa , eller om jag kommer att sluta som ett nerv vrak..... Hade ett bra samtal med min chef idag och det kändes skönt att höra att jag inte är ute för räkning i hans värld än bara för att mitt liv tillfälligt krachat. Jag har ställt in mig på att den här helgen skall vara en "skit helg" jag skall tillåta mig må dåligt, gråta , vara förbannad och tråkig se ut som skit och allt annat..... Sen på måndag skall jag ta mig samman....
 
Jag fick besök av "Världens bästa grannar" som inte är mina grannar längre..... men det var trevligt att dom kom förbi i alla fall. Jag kunde koppla bort allt en stund och umgås med dom och ha trevligt. När dom farit sprang jag över till mina nya grannar i uppgången bredvid... Kjelles tjej Carolina bor ju där i en exakt likadan lägenhet som min fast betydligt finare möblerad än min. Jag bor ju mest i lånade grejer. Hon har inrett med stil och klass, vilket jag aldrig kommer att lyckas med tyvärr......Jag är ju "på väg" till nåt större och  sedan även till ett hus... Det huset skall jag inreda med kärlek och värme så att varenda människa som kommer in inte skall tveka en sekund på att det är ett hem där grunden är kärlek och trygghet och omtanke. Vem som skall bo med mig där låter jag vara osagt...Men den dagen kommer jag att vara en lycklig människa , och det är mitt mål med livet just nu. Att få vara lycklig, trygg med mig själv och trygg i min kärlek till den jag lever med. 
 
Ida är ute på byn och dräller och jag och Vilma sitter inne i lägenheten. Hon i sitt rum där hon lyssnar på musik och surfar...och jag i TV rummet där jag gör det samma. Kanske inte det optimala "Fredagsmyset" Där hela familjen är samlad i soffan med chips skålen på bordet...... Men för oss funkar det. Vi är lite "enstöringar" båda två och det känns som vi ger varandra både space och närhet på samma gång nu. Jag har lite svårt att samla mina stökiga tankar och det är mer än oroligt i kroppen. Tror det får bli en tidig kväll så man orkar upp i morgon..... Till ännu en dag på denna "Skithelg"
 
 
Troja tog sig över hängbron.....
 
 
Trattisar :-)
 
 
Pappa oh Mamma
 
 
"Världens bästa grannar" Medan sdom fortfarande var mina grannar "på riktigt" 

Kommentera här: