Det är tvivlen som tvingar människan vidare

Då har man vandrat upp några trappsteg sen sist... jag märker att även om jag tillfälligt kan sjunka djupt ner, så hittar jag tillbaks till punkten jag var på innan, när jag kommer ut ur svackan. Jag skulle tro att jag arbetat upp en bra grund att stå på ändå. Svackor kommer jag att få hela tiden, men det är ju bra om man inte måste börja om från början efter varje gång.... 
 
I går hade vi Jimmy på middag. Tjejerna hade lagat finmiddag i form av Potatisbullar. Gott! Dom hade med sig några  kompisar åxå som skulle på dansen med dem. Det blev en ganska underhållande show till middan. Vi fick då skratta. Det var ingående beskrivningar av deras lärare och annat på skolan. Medan dom dansade fick jag chans att prata ordentligt med Jimmy. Det känns så skönt att få prata med honom om allt som händer. Han förstår och han vet hur det känns. De är bra att få en manlig åsikt i det hela och skönt att höra hur han har hanterat och hanterar sina "svackor" . Vi har ganska lika upplevelser och vi verkar på nåt vis vara på samma plats i livet fast det skiljer 10 år mellan oss.... Vi såg en stund på "Mannen som talar med hundar" Cesar Millan. Jag blir alltid så imonerad av att han vet hur hundarna tänker. Tänk om nån kunde titta på min hållning och mina ansiktsuttryck och säga hur jag mådde. Igår blev han biten, det var kanske lite onödigt... Jag skulle nog inte bitas kanske, men det skulle vara bra om nån kunde tala om för mig vad jag skulle behöva göra för att komma vidare. Nu måste jag prova mig fram...Det tar ju lite tid, men det kanske är bra det med.....
 
När tjejerna kom hem blev det en show till innan det var dax att gå isäng... Tjejerna hade en kompis med som skulle sova över, en annan Ida. Dom trängde ihop sig alla tre i sovrummet och det funkar åxå. Det är skönt att dom kan släppa loss och vara sig själva oavsett jag eller som har vänner hemma. Det var länge sedan jag såg den sidan hos dom, men nu kommer det oftare och oftare... Nu är det onsdag kväll och det är full show i hallen. Dom sjunger och dansar och jag bara ler och mår så gott av att ha det såhär. Jag hopas innerligt att dom fortsätter vara såhär glada och spralliga. Vi har haft alldeles för mycket allvar och tråk runt oss senaste året.
 
Ikväll var jag till huset i Rödå och plockade med mig lite julpynt. Hade ju inte tänkt pynta nånting, men det känns ändå som det skulle vara trevligt att få fram lite...
Jag hann förbi Världens bästa grannar åxå. Dom kom hem från Kap Verde i morse och jag var dit och tittade på lite bilder och drack kaffe. Anna hade köpt parfymen jag beställt! Tack för det Anna .Puss på dig :-)
 
Nu har jag julpyntat lite här hemma och sitter som sagt och njuter av tjejernas show i hallen.... Haha riktigt bra.....Jag filmade en snutt, men jag lovade att inte visa för nån så jag får nog hålla mig...
 
 
 
Lite pyssel hemma.....
 
 
 
Min favorit parfym...
 
 

Kommentarer:

1 Anna:

Det var sååå lite sååå, vill ju att du ska lukta gött... så att du int lukta fisk...!! Alltid lika roligt när du kommer förbi! Puss på dig med!!

Kommentera här: