Plastik i fjällen

När jag opererade mina ögon i september så gjorde Jennie en bukplastik strax efter. Då sa vi att vi skulle ordna en "Plastikoperations fest" å fira detta  när vi läkt ihop...
Vi funderade hit å dit vart vi skulle vara å när ...men så kom vi fram till att deras stuga i Tärnaby är ju ett perfekt ställe att klämma in oss alla 10 på och sen bara ha skoj en hel helg!
Och skoj blev det verkligen !
Vi hade alla åxå tagit ledigt fredag så på torsdag ramlade vi in en efter en under kvällen. 
 
Fredag och lördag dag blev det backen för hälften av oss, resten stannade i stugan å skottade snö å grejade på med annat. Och SNÖ fanns det ....och det kom bara mer under fredag och lördag kväll. Jag vet inte om jag nån gång varit med om den mängden så tidigt på säsången. Sen att det inte var mer än ett par grader kallt i slutet på januari var ju en höjdare! På fredag stormade det lite men vi ramlade runt i skogarna ändå. Jimmy och Janne hade hyrt skidor för off pist, Anna hade köpt sig ett par å jag hyrde på lördag för att få känna på hur det känns att åka på riktigt ! 
Det är jobbigt, man ramlar och rullar runt ock kravlar i snön, har närkontakt med kvistar å träd, får snö fulla kläderna, man svettas och pulsen ligger på 200, men OJ så kul det är! 
 
Kvällarna fylldes av diverse tävlingar å lekar, bastu, god mat och umgänge med detta härliga gäng som verkligen kommit att betyda mycket för mig och jag tror vi alla är överens om att vi verkligen kan vara oss själva när vi umgås. På fredagkväll la vi alla undan våra mobiler åxå för att kunna umgås på riktigt utan en massa googlande/surfande och snappande. 
 
Lördag kväll var det så dags för den riktiga "plastik festen"...Det var läppar, ben, tuttar, rumpor och allt möjligt som var opererat! Till detta åxå ett par läkare ... Alla gick som vanligt all in här, så skratta fick vi verkligen!! 
Söndag var det då tyvärr dags att åka hem igen. 
Det snöade fortfarande rejält när vi åkte så det tog lite längre än vanligt hem. Men vid 7 tiden landade vi i Burträsk nöjda å glada efter en riktig energiboost till helg!
Nu är det bara att samla ihop sig och försöka få ordning på kroppen och maten ... Det är nån vecka till nästa utsvävning, så det blir att vila till sig lite nu 
Lite bilder..
De var inte alltid så lätt att komma upp från sina vurpor med all snö. Jimmy gjorde en fin vurpa rakt ner i en grop här
Janne , efter en vurpa där skidorna åxå flög av 
Jag å Anna mitt i skogen...
Ja å mina hyrskidor gjorde några fina vändor i skogen åxå. å några riktigt snygga vurpor
Mellan snöstormarna var det riktigt fint!
 
Lite spa i bastun. Även grabbarna gjorde en ansiktsmask... 
Jag å Jimmy... Då kan ni ju räkna ut hur de andra såg ut ... haha ingenting är omöjligt i detta gäng
 
 
 

Kommentera här: